گرگان- رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، عدم شناخت مسلمانان از مذاهب یکدیگررا از موانع وحدت در جامعه اسلامی عنوان کرد.

عدم شناخت مسلمانان از مذاهب هم مانع بزرگ وحدت در جامعه اسلامی است
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی خیرخواه اظهار کرد: پیروان مذاهب اسلامی به نظرات و اعتقادات مذاهب اسلام شناخت کاملی پیدا کنند زیرا بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است که البته در عصر ما با مدیریت رهبر معظم انقلاب شکست توطئه‌ دشمنان را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: هفته وحدت از ابتکارات ماندگار امام راحل، فرصت خوبی بین دو روایت اهل تسنن وتشیع است که می توانند مسلمانان بیشترین بهره را از این هفته در جهت تحکیم وحدت داشته باشند. 
حجت الاسلام خیرخواه با بیان این که هفته وحدت فرصت خوبی برای پرداختن به فضایل و خصایص و صفات پیامبر است، تأکید کرد: تدبیر امام نشأت گرفته از قرآن و سنت است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: امام قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی اسلام نگاه بلندی به جهان اسلام داشتند و با تأسی از قرآن کریم به مسأله جهان اسلام و امت اسلامی می اندیشیدند و بعد از ایشان مقام رهبری این رویه را ادامه دادند، امت اسلامی باید ید واحده شوند و با وحدت و همدلی کارها را پیش ببرند و در برابر توطئه‌ها بایستند.
وی با بیان این که قرآن وحدت را شعار نمی داند، گفت: امروز نیز مساله واحد جهانی شده است و خوشبختانه این وحدت در حال گسترش است. 
حجت الاسلام خیرخواه افزود: مسلمانان با توجه به اشتراکات زیادی مانند قرآن، پیامبر اکرم (ص) و مساله توحید و نبوت می توانند در جهت تحکیم وحدت در جهان اسلام کوشا باشند. 
وی تصریح کرد: قرآن کریم در بیش از ۵۰ آیه به مساله وحدت اشاره نموده است و راهکارهای آن را نشان داده است و نقش علما بیش از دیگران در تحکیم وحدت چراغ راه امت اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.