کرمان - امام جمعه کرمان در این همایش گفت: باید کاری کنیم تا تمام مسلمانان اهل خواندن نماز شوند، بسیاری از انسان‌ها با این که خوب هستند، اما نماز نمی‌خوانند، زیرا تربیت دینی مناسبی نداشته‌اند.

همایش پنجمین اجلاس استانی نماز درکرمان برگزارشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید یحیی جعفری در پنجمین اجلاس استانی نمازافزود: اگر بتوانیم مردم را بیدار و هوشیارکنیم تا نمازی را بخوانند که انسان ومکتب از آنها می خواهد، این نماز منشا آثار ارزشمندی خواهد بود.

وی به اصل خواندن‌ نماز اشاره کرد و افزود: نماز یکی از مسائل مهم عبادی دین موضوع نماز است و هیچ دستوری از نظر اهمیت به مانند نماز نداریم.

وی با بیان اینکه نماز آدمی را از تمام زشتی‌ها و منکرات دور می‌کند، افزود: قرآن کریم به صراحت خواندن نماز را موجب ترک منکرات و فحشا بیان کرده و باید از همین آیه به اهمیت نماز پی برد، کسی از پیامبر اکرم (ص) درباره برترین فضائل پرسید و حضرت نیز فرمودند «بعد از آگاهی چیزی بالاتر از نماز نداریم».

جعفری به اهمیت گسترش به جا آوردن نماز در میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: باید کاری کنیم تا تمام مسلمانان اهل خواندن نماز شوند، بسیاری از انسان‌ها با این که خوب هستند، اما نماز نمی‌خوانند، زیرا تربیت دینی مناسبی نداشته‌اند، دسته‌ای دیگر نماز می‌خوانند، اما حین اقامه آن حضور قلب ندارند.

نماینده ولی فقیه کرمان ادامه داد: اگر ما موفق شویم، مردم را در تمام این ابعاد بیدار و هوشیار کنیم تا بتوانند، نمازی بخوانند که خداوند انتظار دارد، موجب برکات زیادی در جامعه شده‌ایم، کسانی که اهل جهنم هستند، اقرار می‌کنند که ما از نمازخوانان نبودیم، زکات مال خود را پرداخت نمی‌کردیم و روز قیامت را هم تکذیب می‌کردیم.

درمحیط های مجازی باید ابرقدرت بود

همچنین عضو گروه ارتباطات مطالعات آمریکا در دانشگاه تهران گفت : درمحیط های مجازی باید ابرقدرت بود چراکه قدرت های کوچک اثر گذاری محدودی دارند.

حجت الاسلام  عاملی با بیان اینکه بهترین مقابله با دشمن، تقویت قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران است افزود: بهترین مواجهه با تهدیدهای دشمن این است که قدرت و توان خود در محیط مجازی را افزایش دهیم زیرا در فضای مجازی باید ابرقدرت بود و قدرت های کوچک اثرگذاری محدودی دارند.

وی اظهار کرد: راه حل صیانت از فرهنگ اسلامی خلاقیت در تولید سیستم به نفع اندیشه اسلامی، وضع قوانین و مقررات مناسب، مدیریت داده و افزایش سواد اینترنتی است.

وی ادامه داد: راه حل صیانت از فرهنگ اسلامی خلاقیت در تولید سیستم به نفع اندیشه اسلامی است.وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون وب سایت در دنیا وجود دارد که ۹۸ درصد آنها کوچک هستند و قدرتی ندارند عنوان کرد: وب سایت هایی در دنیا وجود دارد که دنیا را مدیریت می کنند که یکی از آنها گوگل است.

وی افزود: تمام ظرفیت حوزه علمیه قم باید ذیل یک پرتال قرار گیرد تا بتواند نیاز همه جهان اسلام را برآورده کند.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه جمعیت کاربران اینترنت به مرز چهار میلیارد نفر رسیده است، گفت:اقتصاد اینترنت از مرز پنج تریلیون دلار گذشت و این اقتصاد به اقتصاد پنجم جهان رسیده است و این نشان دهنده جایگاه اقتصاد اینترنت در جهان است.

وی افزود: تعداد ایمیل های ارسالی از ۲۵۰ میلیارد در روز فراتر رفته و بخش زیادی از این ایمیل ها برای کارهای علمی استفاده می شود و این امر نشان دهنده تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

حجت الاسلام عاملی تصریح کرد: فساد باید از نظام اداری حذف و سردرگمی در محیط اداره از بین برود وسیستم اداری می تواند تحت الگوریتم های مجازی قرار گیرد تا هیچکس نتواند در آنها دخالت کند.

عضو گروه ارتباطات مطالعات آمریکا در دانشگاه تهران به مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوای‌تهران اشاره و بیان کرد: رفع بخشی از این مشکلات با انتقال پایتخت به فضای مجازی امکان پذیر است و در این رابطه باید آسیب ها و فرصت های فضای مجازی را در کنار هم دید.

وی اظهار کرد: فرامحلی، جهانی، غیرمرکزی، دیجیتال، مشارکتی، شبکه ای، موژولار، لایه ای و یکپارچه بودن از ظرفیت های فضای مجازی است و امروز با استفاده از محیط مجازی می توان فرهنگ سازی کرد.

وی گفت: برای کنترل فضای مجازی نیاز به هزاران قانون داریم و نیز باید به سمت افزایش سواد اینترنتی بر مبنای فضای اندیشه اسلامی رفت، با افزایش شبکه های اجتماعی و گسترش فضای مجازی جمعیت کاربران اینترنت به مرز چهار میلیارد نفر رسیده است.

وی افزود : فضای مجازی از دیدگاه کارشناسان این حوزه تیغی دو لبه است که می تواند ضمن داشتن فواید فراوان در بخش های مختلف، مشکلات و معضلاتی را نیز به وجود آورد.

بیش از ۳۸ دستگاه به صورت مستقیم با مسئله نماز و گسترش آن در ارتباط هستند

استاندار کرمان هم در این جلسه با بیان اینکه تنها راه نجات کشور گسترش نماز است، گفت: برای نجات کشور تنها یک راه داریم که با گسترش نماز و فرهنگ آن، آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

علیرضا رزم‌حسینی این اجلاس را بسیار بااهمیت و یادآور مسئولیت مسؤولان نظام دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک حکومت دینی است و در گسترش دین مسئولیت بسیار زیادی دارد، این نوع جلسه‌ها به مسؤولان یادآوری می‌کند که برای چه موضوعی وارد عرصه خدمت شده‌اند.

وی ایران را پیشتاز در راستای فرهنگ‌سازی نماز در دنیای اسلام دانست و افزود: ما در کشور کمتر جایی داریم که در آن مسجد و نمازخانه وجود نداشته باشد، مدرسه‌، دانشگاه و مجامع عمومی همه دارای نمازخانه هستند که کرمان نیز در این زمینه فوق‌العاده است، بیش از ۳۸ دستگاه به صورت مستقیم با مسئله نماز و گسترش آن در ارتباط هستند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها همه ساله بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از دولت بودجه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تعداد روحانیون استان کرمان بسیار زیاد شده که نشان دهنده وجود حوزه‌های علمیه در استان است که بسیار خوب کار می‌کنند،جمعیت کشور از زمان قبل از انقلاب تاکنون بیش از دو برابر شده، اما تعالیم دینی بسیار بیشتر است.

استاندار کرمان گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای را در پیشرفت دین در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت : قبل از انقلاب اسلامی در ایران شبکه تلویزیونی چندان گسترده نبود، اما اکنون با شبکه‌های متعدد تلویزیونی که تمام نقاط استان را پوشش می‌دهد، می‌توانیم در این عرصه بسیار خوب پیش برویم.

رزم‌حسینی به نواقص ایران در شرایط مختلف گفت و عنوان کرد: با ابراز تأسف ایران ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین، ۳.۵ میلیون بیکار، ۵۰ درصد طلاق ناشی از اعتیاد، ۶۰ درصد زندانیان مبتلا به اعتیاد و ۲.۵ میلیون نفر زنان سرپرست خانوار دارد که دغدغه‌های اصلی ما بوده و باید برای رفع این مشکلات تلاش‌ها را بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد جامعه ما زیر خط فقر بوده و ۱۹ میلیون نفر نیز فاقد مسکن هستند، البته هر ساله ۶۰۰ نفر وارد زندان می‌شوند و ۲۰۰ نفر آن‌ها برای همیشه در زندان می‌مانند، افزود: در سال ۸۳ زلزله‌ای مشابه زلزله اخیر در منطقه هجدک صورت گرفت که ۶۴۳ نفر کشته و یک‌هزار و ۱۱۴ نفر نیز زخمی شدند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در آن زمان به نوسازی منطقه پرداختیم و توانستیم در این زلزله نتیجه آن را ببینیم و موفقیت را حس کنیم، ادامه داد: شبکه مجازی با همه تهدیدها می‌تواند، فرصت بسیار خوبی برای کشور ما باشد تا قدرتمندانه به آن وارد شده و کارهایی را که برای کشور و حکومت اسلامی لازم است در آن پررنگ کنیم.

استاندار کرمان گفت : باید تکلیف خود را روشن کنیم، باید انتخاب کنیم که شرایط فعلی را حفظ کنیم یا اینکه به حکومت متعالی برسیم با در شرایط کنونی ماندن به حالت سکون می‌رسیم، اما حکومت متعالی به جامعه امام زمان (عج) پیوند می‌خورد، اگر نوع دوم را انتخاب کردیم، باید مقدمات آن را فراهم کنیم و در این مسیر برنامه‌ریزی کرده و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور گسترش نماز است، اضافه کرد: برای نجات کشور تنها یک راه داریم که با گسترش نماز و فرهنگ آن، آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و به تقویت ایمان در جامعه خود کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.