بجنورد- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از پیشرفت ۹۰ درصدی احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه خبرداد.

پروژه احداث تصفیه خانه  فاضلاب آشخانه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، عباسعلی گریوانی گفت: احداث  پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه از سال ۹۱ آغازشده و این پروژه تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهارکرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه شامل عملیات خاکبرداری، خاکریزی، بتن ریزی، آرماتوربندی و غیره جهت اجرای واحدهای فرآیندی، احداث جاده های ارتباطی تصفیه خانه، احداث ساختمان های جانبی، فنس و دیوارکشی اطراف محوطه تصفیه خانه، عملیات لوله گذاری داخل تصفیه خانه، اجرای شبکه توزیع آب شرب داخل سایت، تاسیسات برقی و مکانیکی مربوطه و روشنایی محوطه، تهیه، حمل، نصب، تست و راه اندازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال، بهر برداری و نگهداری یک ساله از تصفیه خانه ، آموزش کارکنان کارفرما، تجهیز و برچیدن کارگاه و غیره خواهد بود.

گریوانی افزود: مبلغ پیمان برای این پروژه حدود ۱۰۹ میلیارد ریال می باشد که شامل  دو بخش تهیه، ساخت تجهیزات، حمل، نصب و عملیات ساختمانی و اجرا است که با توجه به اسناد و مدارک پیمان تغییر می کند.

وی کل ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه را ۸ هزار و ۳۰۹ متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش این طرح معادل ۵۰ هزار و ۶۶۶ نفر است.

مهندس گریوانی خاطرنشان کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه بر اساس فرآیند لجن فعال از نوع هوادهی گسترده  با قابلیت حذف فسفر و نیترات و با حداکثر جمعیت تحت پوشش در سه خط جریان هریک معادل ۲ هزار و ۷۷۰ مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.