قزوین_ مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از آغاز طرح زمستانی در قزوین در ۲۰ آذرماه سال جاری خبر داد.

آغاز طرح زمستانی در قزوین از ۲۰ آذرماه سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، ایرج زاهدپور در جلسه ستاد بحران مدیریت بحران با موضوع طرح زمستانه که ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین به واسطه موقعیتی که در شاهراه‌های ارتباطی در کشور دارد ناگزیر از وقوع حوادث است و باید همیشه آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی افزود: برخی از مناطق استان قزوین از جمله گردنه آوج، قسطین لار، بهرام آباد جزو مناطق برف گیر استان محسوب می شود که برف روبی در جاده‌ها باید به سرعت صورت بگیرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: طرح زمستانه در سال جاری زودتر آغاز می شود و امیدواریم زمستان بی خطری برای رفاه حال همشهریان داشته باشیم. 

زاهدپور عنوان کرد: رزمایش بزرگ طرح امداد و نجات و طرح  زمستانه در  ۲۰ آذرماه جاری در محل پلیس راه قزوین _ زنجان با حضور دستگاه های اجرایی متولی و ادوات و امکانات  و حضور مدیران استانی برگزار می شود که لازم است  تمامی دستگاه ها متولی و مرتبط با همه توان و امکانات در این مانورحضور داشته باشند.

وی به آمار تصادفات زنجیره ای روزهای گذشته در برخی از محورهای استان قزوین پرداخت و ادامه داد: ارائه آمار ها باید به صورت صحیح و دقیق اطلاع رسانی و مدیران دستگاه ها امدادی و پلیس در اعلام آمار دقت عمل بیشتری داشته باشند تا از اعلام آمارهای غلط  به مردم جلو گیری شود.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: بارش مناسبی را در بخشی از محورهای این استان طی چند روز گذشته شاهد بودیم که این بارش ها فرصت مناسبی برای آمادگی برای روزهای زمستان بود.

جواد حق لطفی بیان کرد: در عملیات چند روز  و در طی بارش های پاییزی، ۳۴۲ نفر از راهداران با ۱۳۲ دستگاه ماشین در محورهای استان قزوین حضور داشته اند؛ ۳ هزار و ۷۴۱ کیلومتر از مسیرهای جاده ها تحت تأثیر برف قرار داشت.

وی با بیان اینکه در بارندگی های روزهای گذشته، ۳ هزار و ۳۰ تن ماسه و نمک برای برف روبی محورهای استان قزوین مصرف شد، عنوان کرد: ۶۵ محور روستایی مسدود شده بود که ۵۰ مورد آن بازگشایی شده و ۱۴ الی ۱۵ مورد آن تا بعدازظهر امروز بازگشایی می شود؛ نزدیک به ۲۲ هزار تن ماسه و نمک برای زمستان و بارش های آن دپو کرده ایم که حجم گسترده ای از این مواد را در سطح جاده ها مصرف می کنیم.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین از برگزاری رزمایش طرح زمستانی در روز دوشنبه ۲۰ آذرماه سال جاری خبر داد و تشریح کرد: ۲۵ دستگاه از ماشین آلات و ۴۰ نفر از نیروهای راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین در رزمایش بزرگ طرح زمستانی شرکت دارند.

حق لطفی یادآور شد: نیازمند آن هستیم تا حمایت هایی از نیروی انتظامی در جاده ها به راهداران انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.