مشهد- آتش سوزی گسترده ظهر دوشنبه در انبار یک هزار متری مبلمان اداری در ۴ کیلومتری خین عرب با تلاش آتش نشانان ۴ ایستگاه آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.

مهار آتش‌ سوزی انبار مبلمان اداری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، وقتی اهالی منطقه متوجه بروز آتش‌سوزی در یک انبار بزرگ مبلمان اداری شدند با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی مشهد، با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله آتش نشانان ۴ ایستگاه حریق و یک گروه امداد و نجات به همراه ۶ دستگاه خودروی اطفای حریق آتش نشانی مقارن ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه ظهر امروز به کیلومتر ۴ منطقه خین عرب اعزام شدند.

آتشپاد سوم ایوب خجسته سرپرست سه ایستگاه سازمان آتش نشانی مشهد که به اتفاق نیروها در محل حادثه حضور یافت، در این مورد گفت: محل حادثه یک انبار بزرگ یک هزار متری مملو از چیدمان غیر اصولی مبلمان اداری بود که در جریان این آتش سوزی فضایی به وسعت ۱۰۰ متر مربع آن طعمه آتش و تخریب شده بود.

وی با اشاره به وجود مقادیر زیادی چسب و مایعات قابل اشتعال در محل و احتمال سرایت آتش از کانکس نگهبانی مقابل انبار به انبار، اضافه کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه، با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مشغول خاموش کردن شعله‌های آتش شدند و توانستند با تلاش همه جانبه این آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن مهار و از سرایت آن به کل انبار ممانعت به عمل آورند.

آتشپاد سوم خجسته اظهار کرد: براثر این آتش سوزی فضای یک هزار متری انبار کاملا دچار دودگرفتگی شده بود که نیروهای عملیاتی پس از مهار شعله‌های آتش، با بکارگیری فن‌های قوی مشغول تخلیه دود شدند.

خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و علت بروز این حادثه و نیز میزان خسارات وارده توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی می باشد.

سقوط کارگر ۴۹ ساله به درون گودال ۵ متری

در پی بروز حادثه سقوط یک کارگر میانسال در پروژه ساختمانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد حوالی ساعت ۸ صبح امروز آتش نشانان و گروه امداد و نجات ایستگاه شماره ۸ را به جاده تبادکان اعزام کرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در این باره گفت: در محل حادثه که پروژه ای ساختمانی برای احداث تالار عروسی بود، یک کارگر ۴۹ ساله در هنگام کار در اطراف گودال ایجاد شده برای استخر، به درون گودال ۵ متری سقوط کرده بود.

آتشپاد حسن جعفری ادامه داد: این کارگر میانسال که دچار آسیب و مصدومیت شده بود و قادر به حرکت نبود با تلاش نجاتگران در حضور امدادگران اورژانس با استفاده از ابزار نجات و برانکارد مخصوص به سطح زمین منتقل و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس داده شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.