زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱۰ میلیارد ریال برای مقابله و پیشگیری از مواد مخدر به مرزبانی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و استانداری این استان اختصاص یافته است.

اختصاص ۴۱۰ میلیارد ریال برای مقابله و پیشگیری از مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، سید دانیال محبی امروز در پنجمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال برای مرزبانی، ۲۲۰ میلیارد ریال برای سپاه پاسداران و ۶۰ میلیارد ریال برای استانداری این استان در زمینه مقابله و پیشگری از مواد مخدر اختصاص یافته است. 

وی بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در جامعه بسیار حائز اهمیت است بنابراین مدیران به این امر باید توجه ویژه ای داشته باشند.

محبی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اصحاب رسانه در جهت دهی افکار عمومی افزود: این قشر از جامعه در زمینه فرهنگ سازی در امر مبارزه با مواد مخدر باید ورود جدی تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای ایجاد فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را رد. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازنده برخورد کردن در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

محبی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان کشور باید توجه ویژه تری به مقوله بهداشت در جامعه داشته باشد.

وی بیان کرد: بهداشت مقدم بر درمان است بنابراین باید به مساله بهداشت جامعه توجه بیشتری شود. وی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی گفت: حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان در حال فراگیر شدن است و باید در این زمینه ورود جدی تری داشت.

وی افزود: بسترهای حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان فراهم است. وی ادامه داد: می طلبد مسئولان کشوری اعتبار ویژه ای در امر حاشیه نشینی به سیستان و بلوچستان اختصاص دهند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۱۶۲ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون توسط نیروی انتظامی در این استان کشف شده است.

سرهنگ احمد طاهری اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۲۹ عملیات توسط نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان برای مبارزه با مواد مخدر در این استان انجام شده است.

وی بیان کرد: تلفات و مجروحیت نیروهای انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر در این مدت به طور ۱۰۰ درصد کاهش یافته که این امر نشان دهنده اشراف اطلاعاتی و هماهنگی پلیس است.

وی افزود: چهار هزار و ۲۴۵ نفر متهم در زمینه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار و ۹۷۶ نفر معتاد متجاهر در سیستان و بلوچستان در این مدت توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۲۳ دستگاه خودرو در امر مبارزه با مواد مخدر در این استان از ابتدای امسال تا کنون توقیف شده است.

سرهنگ طاهری اظهار داشت: برخورد با باندهای بزرگ مواد مخدر که از اهداف کلان نیروی انتظامی به شمار می رود در سیستان و بلوچستان نسبت به پارسال ۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: هزار و ۳۰۹ طرح بزرگ و کوچک توسط نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان در زمینه ارتقای طرح امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده انجام شده که ۲ هزار و ۴۹۴ نفر در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست فرمانداری زاهدان نیز در این نشست گفت: با شروع فصل سرما با پدیده کارتن خوابی در این شهر مواجه هستیم و باید در این زمینه دستگاه های دست اندر کار ورود جدی تری داشته باشند.

عبدالرحمان شهنوازی اظهار داشت: ساخت یک گرمخانه مجهز در زاهدان در دستور کار شهرداری این شهر است که برای این امر ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ساخت این گرمخانه با اعتبار فعلی پنج میلیارد ریال از امسال در زاهدان آغاز می شود. وی افزود: هم اینک هیچ مکانی در زاهدان برای جمع آوری کارتن خوابها نداریم.

وی ادامه داد: شهرداری زاهدان به طور موقت زمینی را با امکانات آب و برق برای ساماندهی کارتن خوابها در این شهر در نظر گرفته است.

سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: ۲۰۰ میلیون ریال به همراه ۲ هزار قوطی کنسرو توسط اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی کارتن خوابها در زاهدان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.