کرج- شورای شهر پنجم کرج چند ماهی است فعالیت خود را آغاز کرده اما درهمین مدت کوتاه شاهد روندی هستیم که گردش آزاد اطلاعات را به دنبال دارد و این اتفاق فرخنده می تواند منشا اثرات مثبتی برای شهر کرج باشد.

قدس آنلاین- گروه استان ها- مجتبی علی مردانی: اتفاقات روز یکشنبه گذشته شورای شهر کرج و تقابل لفظی شهردار با ۲ عضو شورای شهر از جنبه های مختلف در روزهای اخیر مورد تحلیل وبررسی رسانه های گروهی و طیف های مختلف سیاسی قرار گرفته است.

از یک سو عده های با تقبیح نوع گفتمان اعضای شورای شهر با شهردار آن را برای آینده پیش روی کرج مشکل ساز دانسته اند و طیفی دیگراین تقابل ها را اتفاقی در جهت شکل گیری  صحیح و صیقل مدیریت شهری و بالانس شدن روابط شورا با شهرداری تفسیر کرده اند.

اما به واقع با گذر از نوع کلمات وعباراتی که در جلسه روز یکشنبه شورای شهر رد وبدل شد باید فضای ایجاد شده درمدیریت شهری کرج را به فال نیک گرفت که پیش از این و حداقل در سال های اخیر در پارلمان شهری کرج کمتر نشانی از آن دیده شده است.

اعضای شورای شهر کرج در ده ها جلسه برگزار شده شورا به راحتی نقطه نظر و دیدگاه خود را در موضوعات مختلف بیان می کنند و آنجا که نیاز باشد مدیریت شهری کرج را به چالش می کشند.

در عین حال اعضای پارلمان شهری در گفتگو با رسانه ها پیش قدم هستند و در یک ارتباط شفاف و رودر رو دیدگاه و نظرات خود را به کم وکیف مصوبات شورا مطرح می کنند.

با نگاهی به موضوعات مختلف مطرح شده در جلسات شورای شهر پنجم به خوبی می توان ردپای گردش آزاد اطلاعات را به عینه مشاهده کرد آنجایی که شهردار به شفافیت درمورد تکاپوی یک عضو شورا برای مدیر کردن برادرش اشاره می کند و آن عضو شورا در واکنش به این موضوع خواستار ارائه مستندات می شود.

از سوی مقابل همه اعضای شورای شهر به راحتی در ماه های اخیر در خصوص موضوعات مهم شهر به اظهارنظر می پردازند که نمونه بارز آن انتقادات صریح رییس کمیسیون عمران در خصوص کارکردهای بزرگراه شمالی کرج و پاسخ های نبیونی رییس شورا به آن بود.

اختلاف نظر و تعدد آرا زمینه ساز شفافیت در امور می شود و از این بابت باید خوشحال وخرسند بود که فضای فعلی مدیریت شهری به گونه ای است که اعضا نظرات و اقدامات خود و مدیران شهری از جمله شهردار را به چالش می کشند اما ذکر این نکته ضروری است که این تعدد آرا نباید رنگ و بوی شخصی به خود بگیرد و مصلحت شهر و آینده شهروندان باید همواره محور انتقادات ومطالبه گری ها باشد.

پرسشگری اعضای شورای شهر از شهردار ومجموعه مدیران شهری حق نمایندگان مردم در پارلمان شهری است اما نباید این مطالبه گری خدای ناکرده رنگ وبوی تخریب و اتهام زنی به خود بگیرد.

شهرکرج با ورود اعضای شورای شهر جدید وانتخاب شهردار وارد یک فضای متفاوت شده که پیش از این کمتر نشانی از آن حداقل در دوره چهارم شورا بوده و در چنین فضایی که نظرات و آرا اعضای شورای شهر به شفافیت و در کمترین زمان در حضور نمایندگان رسانه های منتشر می شود لازم است اخلاق مداری و خویشتن داری توام با فرهنگ ایرانی اسلامی چاشنی آن شود تا خدای ناکرده در منظر مردم بد جلوه نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.