نمایندگان پارلمان آلمان با رای اکثریت عملیات های نظامی ارتش آلمان در کشورهای افغانستان،عراق، مالی، مدیترانه و مشارکت کشورشان در ائتلاف ضد داعش را تمدید کردند.

پارلمان آلمان عملیات های نظامی در افغانستان، عراق ، مالی و مدیترانه را تمدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، پارلمان آلمان عملیات نظامی ارتش در کشورهای افغانستان، عراق، مالی و دریای مدیترانه و عملیات حمایت از ائتلاف ضد داعش را تمدید کرد. این عملیات ها در هفته آینده منقضی شده و بنابر تصمیم پارلمان تا اواخر ماه مارس آینده و عملیات های نظامی در مالی و عراق تا پایان آوریل تمدید شدند. پس از آن دولت جدید آلمان که تا آن موقع تشکیل می شود باید درباره تمدید مجدد این عملیات های نظامی تصمیم گیری کند.

حدود ۵۳۰ نماینده پارلمان آلمان به تمدید عملیات ارتش آلمان در دریای مدیترانه رای موافق و ۱۳۰ نفر هم رای مخالف و ۴ نفر رای ممتنع دادند. در حال حاضر حدود ۱۷۵ نظامی آلمانی در این عملیات نظامی ناتو مشارکت می کنند.

همچنین حدود ۴۳۶ نماینده به عملیات نظامی همکاری آلمان درائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه رای مثبت و ۲۲۶ نفر هم به آن رای منفی و ۱۰ نفر رای ممتنع دادند.

همچنین بر اساس رای نمایندگان پارلمان آلمان عملیات آموزش به نیروهای نظامی کرد موسوم به پیشمرگه در شمال عراق نیز تمدید شده و ۴۳۵ نماینده به تمدید ۳ ماهه این عملیات نظامی رای مثبت و ۱۹۶ نفر رای مخالف و ۳۵ نفر هم به آن رای ممتنع دادند. در حال حاضر ۱۴۰ نظامی آلمانی در این منطقه مستقر هستند.

نمایندگان پارلمان آلمان همچنین به تمدید عملیات آموزش، مشاوره و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان نیز رای مثبت دادند و ۴۳۵ نماینده با تمدید این عملیات موافقت و ۱۹۷ نفر هم با آن مخالفت کردند و ۱۲ نفر هم به آن رای ممتنع دادند. عملیات نظامی آلمان در مالی نیز با رای اکثریت نمایندگان پارلمان تمدید شد.

پارلمان آلمان قرار است درباره عملیات های نظامی در سودان و سودان جنوبی نیز در روز چهارشنبه تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.