گناباد-آئین شکرگزاری برداشت محصول زعفران به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سنو پایتخت زعفران گناباد در محل مجتمع فرهنگی روستای سنو برگزار شد.

آئین شکرگزاری برداشت زعفران در گناباد برگزار شد

 به گزارش قدس آنلاین، آئین شکرگزاری برداشت محصول زعفران به همت شورای اسلامی و دهیاری سنو با همراهی و مساعدت بخشداری کاخک، مدیریت جهاد کشاورزی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز فنی و حرفه ای و سرای گناباد وتنی چند از مسئولین، مردم روستای سنو و میهمانانی از شهرستان گناباد  و سایر نقاط بخش کاخک  جمعه شب در محل مجتمع فرهنگی روستای سنو برگزارشد.

حجازی بخشدار کاخک  هدف از برگزاری این مراسم را شکرگزاری به درگاه خالق هستی و سپس شناساندن این منطقه بعنوان برند مستقل در تولید زعفران دانست.

وی با اشاره به میزان تولید این محصول در سطح شهرستان افزود: ازبین ۳۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت زعفران شهرستان ۱۴۵۰هکتار باغات زعفران در سطح بخش کاخک وجود دارد که این رقم ضریب ۴۰ تا ۴۵درصد از سطح زیرکشت زعفران را منطقه براکوه به خود اختصاص داده و از مجموع آن  نیز ۷۰۰ هکتار زمین در سنو زیر پوشش زعفران است.

علیخانی مسئول موزه زعفران شناسی سنو نیز  با ابراز امیدواری از برگزاری این مراسم درسالهای آینده گفت: براین باوریم تا با راه اندازی دبیرخانه جشنواره ملی زعفران در آینده نه چندان دور شاهد بهره وری بیشتر و ایجاد شغل، کارآفرینی و ارتقاء سطح درآمد درمنطقه سنو باشیم.

روستای سنو در۲۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گناباد و از روستاهای بخش کاخک می باشد و دارای بزرگترین و قدیمی ترین بازار گل زعفران است که امروزه علاوه بر مهد زعفران گناباد و صادرات وبسته بندی آن محصول در کشور اسپانیا به عنوان زعفرانی ترین روستای ایران شناخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.