شهرکرد-معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با خروج سامانه بارشی از استان پدیده مه و کاهش دما پیش‌بینی شده که دمای هوای استان شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و امکان یخ‌بندان در برخی از محورها وجود دارد.

دمای هوا در چهارمحال و بختیاری ۶ درجه کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، مهرداد قطره سامانی با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه لردگان با ۱۸ میلی‌متر گزارش شده است، افزود: بیشترین میزان برف مربوط به ایستگاه‌های آورگان با هفت سانتی‌متر و در بلداجی و چلگرد هر کدام پنج سانتی‌متر برف باریده که عمده بارش‌ها در مناطق جنوبی استان بوده است. 
وی تصریح کرد: میزان بارش باران در ایستگاه بلداجی ۹ میلی‌متر، مالخلیفه ۷ میلی‌متر، شلمزار ۵ میلی‌متر و ایستگاه‌های سورشجان، بن، شهرکرد، بروجن و سامان هر کدام یک‌ میلی‌متر گزارش شده است. 
قطره افزود: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در استان حاکم بوده که در مناطق جنوبی استان بارش باران و در سایر نقاط استان بارش خفیف پیش‌بینی شده است. 
وی ادامه داد: با خروج این سامانه از استان پدیده مه و کاهش دما پیش‌بینی شده که دمای هوای استان شش درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و به دلیل بارش‌ها امکان یخ‌بندان در برخی از محورها وجود دارد. 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دمای هوای شهرکرد برای صبح روز یک‌شنبه به پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رسید که متاسفانه با خروج این سامانه، تا اوایل دی‌ماه بارندگی در سطح استان وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در استان از ابتدای سال زراعی تاکنون به ۳۸ میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین بارش‌های سال زراعی گذشته در مدت مشابه به ۱۵۲ میلی‌متر و میانگین بلندمدت بارش ‌ها ۱۵۸ میلی‌متر بوده با این حال، بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه ۷۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.