رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از بازنویسی و ویرایش «سند دانشگاه اسلامی» دانشگاه ها خبر داد و گفت: این سند حتما باید اجرا شود.

سند دانشگاه اسلامی برای اجرا در دانشگاه ها بازنویسی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۰۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد محمدیان، گفت: خوشبختانه سابقه مدیریت دکتر غلامی نشان می‌دهد که وی به موضوع فرهنگ انقلابی علاقه‌مند هستند و امیدوار هستیم این رویکرد در مدیریت وزارت علوم و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها استمرار پیدا کند.

وی افزود: هم‌اکنون «سند دانشگاه اسلامی» به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اسناد تدوین و تصویب‌شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به همه مسائل اجرایی و... ویرایش و بازنویسی شده و حتماً باید این سند اجرا شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آنچه که مهم است اجرای این سند حساس است که با توجه به پیچیدگی موضوع، روند اجرا و پایش می‌بایست به صورت مستمر ادامه یابد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این شورا به‌عنوان یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه مهمی بر عهده دارد و ما با تمام توان دنبال انجام این وظیفه هستیم. در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شاطری گزارشی از روند فعالیت‌های شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارائه کرد.

وی در این گزارش با اشاره به تصویب اسناد متعدد در این شورا گفت: روند اجرا و پایش این روند مهم نیز در شورا اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی صورت می‌پذیرد.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ادامه داد: هم‌اکنون کمیته‌های چهارگانه ذیل شورای اسلامی شدن تشکیل‌شده و مشغول کار هستند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شاطری با اشاره به نگاشت نهادی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان نهاد بالادستی و راهبردی بر عملکرد شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نظارت دارد و ضمناً برخی از اختیارات خود را تفویض کرده است.

پس از سخنان حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شاطری، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که از اهم آن می توان به اجرای جامع و همه‌جانبه سند دانشگاه اسلامی، تقویت روند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، چاره‌جویی برای برخی آسیب‌های قشر دانش‌آموز و دانشجو، حل مشکلات کنکور به‌عنوان یک معضل آموزشی، تدوین الگوی یکپارچه برای اجرای سند دانشگاه اسلامی و طراحی نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس الگوی بومی و شاخص‌های برگرفته از سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.