قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری، ارسال واحد خون به سایر پایگاه های انتقال خون با رشد و ارسال واحد پی.سی خون به بیمارستان ها با کاهش همراه بوده است.

ارسال  فرآورده های خونی به پایگاه های انتقال خون کاهش یافته است

محمدحسین برادران در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین به تحلیل آماری اهدای خون در ۸ ماه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در این مدت، ۳۷ هزار و ۴۵۵ نفر به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده و از این میزان، ۲۶ هزار و ۹۵۵ نفر با ۷۱.۹۷ درصد موفق به اهدای خون شده اند.

وی افزود: آمار حضور اهداکنندگان مستمر خون در پایگاه های انتقال خون استان قزوین نیز شامل ۱۵ هزار و ۸ نفر با ۵۵.۶۸ درصد و آمار بانوان نیز برابر یکهزار و ۸۹۷ نفر با ۷ درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: در ۸ ماه نخست سال جاری، ۱۰ هزار و ۴۲۴ واحد خون به سایر پایگاه های انتقال خون و ۱۶ هزار و ۶۰۲ واحد نیز به بیمارستان های این استان ارسال شده است.

برادران با اشاره به اینکه در ۸ ماه نخست سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۲ نفر به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده و ۲۳ هزار  و ۴۰۹ نفر موفق به اهدای خون شده اند، ادامه داد: حضور اهداکنندگان مستمر آمار ۱۲ هزار و ۴۸۰ نفر و حضور بانوان آمار یکهزار و ۵۸۸ نفر را به خود اختصاص می دهد که در این مدت، ۵ هزار و ۱۱۵ واحد خون به سایر پایگاه های انتقال خون و ۱۷ هزار و ۲۵۳ واحد هم به بیماستان های این استان ارسال شده است.

وی یادآور شد: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون و موفقیت افراد در اهدای خون طی ۸ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار رشد چند درصدی را به خود اختصاص می دهد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: در این مدت، ارسال واحد خون به سایر پایگاه های انتقال خون با رشد و ارسال واحد پی.سی خون به بیمارستان ها با کاهش همراه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.