یزد - مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشورگفت: ۱۰۰۰ منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی‌شده و در راستای حل معضلات و مشکلات این مناطق قرارگاه پیشرفت آبادانی در سطح کشور و سپاه‌های استانی تشکیل‌شده است.

۱۰۰۰ منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته توسط سپاه شناسایی‌شده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، عظیم ابراهیم پورشامگاه دوشنبه درمراسم جشن شکوه هجرت بسیج دانشجویی استان یزد اظهارداشت : ۱۰۰۰ منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی‌شده و در راستای حل معضلات و مشکلات این مناطق قرارگاه پیشرفت آبادانی در سطح کشور و سپاه‌های استانی تشکیل‌شده و نیروهای انقلابی کشورباید به مسئله محرومیت زدایی و آبادانی روستاها و مناطق محروم توجه داشته باشد.

وی افزود:  در راستای حل معضلات و مشکلات این مناطق قرارگاه پیشرفت آبادانی در سطح کشور و سپاه‌های استانی تشکیل‌شده و در این مناطق فعالیت‌های متنوع اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و سلامتی توسط جهادگران بسیجی ارائه می‌شود، واولویت سپاه، آبادانی مناطق محروم است .

جانشین سابق قرارگاه خاتم‌الاوصیا خاطر نشان ساخت: بسیجیان نیز به دنبال این هستند تا با الگوهای ایرانی و اسلامی و روحیه جهادی و انقلابی درراه پیشرفت و آبادانی این مناطق گام بردارند.

ابراهیم پور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح تفاوت‌ها جهادی بودن و دور بودن از جهاد اشاره کرد و گفت: داشتن روحیه جهادی و جهادی عمل کردن همواره مورد تأکید امام راحل عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری نیز بوده، و امام علی (ع) جهاد را دری از درهای بهشت می‌دانند که خداوند آن را به روی دوستان خود می‌گشاید.

وی خاطرنشان ساخت: اردوهای جهادی که باهدف خدمت به محرومین و پیشرفت و آبادانی کشور برگزار می‌شود و هرروز شاهد این هستیم که بیشتر مورد استقبال جوانان بسیجی قرار می‌گیرد مصداق بارز جهادی است که امروز موردنیاز کشور و جامعه است.

عظیم پور افرادی همچون شهید تهرانی مقدم و شهید احمدی روشن، نیروهای انقلابی بودند که هر قولی را به رهبری دادند عملی کردند و نقش آن‌ها در پیشرفت و سعادت و عزت کشور نقش بی‌بدیلی است افزود: دانشجویان بسیجی نیز باید بدانند که آنچه امروز باید به‌عنوان تکلیف خود به آن توجه کنند تقویت و افزایش بازدهی و کارایی همین اردوهای جهادی است.

عظیم پور با اشاره به مشکلات روستاهای کشور، ادامه داد: دانشجویان جهادگر باید برای پیشرفت و آبادانی کشور در قالب گروه‌های منسجم و هماهنگ با فعالیتی مداوم در مسیر حل معضلات و مشکلات مناطق روستایی گام بردارند و برای این مهم برنامه و طرح داشته باشند.

وی افزود: در مسیر توجه و تلاش برای تقویت تقوای اجتماعی، عدم تبعیت از کفار و منافقین و هوشیاری در مقابل نقشه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های آن‌ها باید موردتوجه جوانان قرار بگیرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت آبادانی در پایان مسائلی همچون مسئله نظام بانکی، مشکلات حوزه سلامت و آموزش‌وپرورش کشور و مدیریت روستاها و مناطق محروم را ازجمله مسائلی دانست که دانشجویان و جوانان انقلابی باید بیشتر به آن‌ها بپردازند و خاطرنشان ساخت: جوانان ما در این مسیر و در راستای تحقق آرمان‌ها انقلاب باید به خداوند توکل و اعتماد کنند و بدانند که حل مسائل و مشکلات تنها باروحیه جهادی امکان‌پذیر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.