یزد-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: میزان بارندگی از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون ۱.۵ میلیمتر بوده و در حال حاضر وضعیت منابع آب مناسب نیست .

بارندگی یزد از ابتدای مهر ماه تاکنون ۱.۵ میلیمتر بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی جوادیان زاده درسومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذراظهارداشت: در حال حاضر وضعیت منابع آب مناسب نیست  و ما باید با همکاری تمام دستگاه های  استان مدیریت مصرف آب  را جدی پیگیری نمائیم.

وی افزود: چاه های چرخاب از مهم ترین منابع تأمین کننده آب شرب استان هستند بطوریکه در بهار و تابستان ۵۰ در صد و  در زمستان حدود ۲۰ در صد از آب استان از طریق چاه های چرخاب تأمین می شود و همین  امر  حفظ و حراست  از این منابع  را دوچندان می نماید.

 
جوادیان زاده در مورد حفاظت کیفی منابع آب  گفت : چه  از لحاظ  شرعی چه از لحاظ عرفی هیچکس حق ندارد محیط زیست را آلوده نماید و باید با متخلفین برخورد قانونی نمودو منفعت جامعه  بر هر منفعت دیگری ارجحیت دارد .

این مسئول از دستگاه قضائی به دلیل صدور احکامی که  برای متخلف  هم اثر بازدارنده  و هم موجب فرهنگ سازی می شود قدردانی نمود.

۳ حلقه  چاه غیرمجازمسدودشده است

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد نیزگفت:  ۳ حلقه  چاه غیرمجازمسدودشده  که حجم آب صرفه جویی شده ناشی از این اقدام۳۲۷  هزار متر مکعب و ۱۴ حلقه  چاه غیر مجاز پر شده که حجم آب صرفه جویی شده ناشی از این اقدام۹۸۳ هزار  متر مکعب  می باشد.

 
سید محمد طباطبائی در مورد جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب  افزود :  شهرداری های سراسر کشور مکلفند جزء (۳) بند ۹ مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی آب مبنی بر «جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز شهرداریها از آب شرب و بهداشتی» را ظرف مدت یکسال عملیاتی نمایند. در غیر اینصورت شرکت های آب و فاضلاب مجاز به قطع انشعاب های مذکور می باشند.

حریم کیفی ، یک ابزار فنی ومدیریتی درمقابل انواع آلاینده ها است.

رئیس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه ای یزدهم گفتحریم کیفی ،یک ابزار فنی ومدیریتی جهت  پیش گیری و حفاظت از منابع آب در مقابل انواع آلاینده های زیست محیطی است.

 عباس دهقان  از اعضای شورا ها  خواست تا  مصوبه های لازم در خصوص اقدامات بازدارنده  در زمینه آلوده کردن آب ، در مقابل آلاینده های ناشی از فعالیتهای کشاورزی ،صنعت و شهر نشینی را  مصوب واجرائی نمایند.

حریم چاه های آب شرب منطقه چرخاب  فیریز شده است

ناهید غلام نژاد مدیر  محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد هم با بیان این که برای حفاظت  کیفی از منابع آب استان زون های آب شیرین در نظر گرفته شده است اظهارداشت: حریم چاه های آب شرب منطقه چرخاب  فیریز شده بطوریکه از استقرارهرگونه واحدی  دراین منطقه  جلوگیری می شود.

فرماندار شهرستان اشکذرهم گفت : حفاظت از منابع آب ، یک وظیفه شرعی و قانونی است و براساس وظیفه شرعی و قانونی برای حفظ منابع آب باید  تلاش نموده و باتوجه به وضعیت وخیم منابع آب  در استان، وظیفه سنگینی برای حفاظت و حراست از منابع آب بر عهده ما می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.