اردبیل – رئیس نظام پرستاری کشور گفت: انتظار جامعه پرستاری این است که اقتصاد این قشر متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهد، تقویت شود.

اقتصاد جامعه پرستاری تقویت شود/ اختلاف بالای دستمزد پرستار و پزشک

به گزارش قدس آنلاین،  علی محمد آدابی بعدازظهر چهارشنبه در همایش پرستاران و دانشجویان پرستاری اردبیل تصریح کرد: متأسفانه دریافتی پرستار متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهد نیست و ضروری است انصاف اقتصادی برای این قشر رعایت شود.

وی افزود: متأسفانه بیش از یک دهه است که به این موضوع اشاره می‌شود اما هنوز وضعیت پرستاران به شکل مطلوب نرسیده و با ایده آل فاصله دارد.

رئیس نظام پرستاری کشور به تفاوت قابل‌توجه دریافتی یک پرستار و یک پزشک اشاره کرد و بیان داشت: این در حالی است که پرستاران با وجود کمبودها ایثارگرانه خدمات ارائه می‌دهد.

آدابی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ دانشکده پرستاری در کشور متذکر شد: درآمد جامعه پرستاری با افزایش تعداد پرستاران در دهه‌های اخیر به میزان افزایش درآمد پزشکان افزایش نیافته است.

وی افزود: درآمد سرانه پرستاران به مراتب کمتر از درآمد سرانه در کشور است و لازم است اقدام اساسی در این خصوص برنامه‌ریزی شود.

رئیس نظام پرستاری کشور همچنین به ضرورت بهینه‌سازی خدمات پرستاری تأکید و اضافه کرد: از سویی ارتقا سطح معلومات و آگاهی جامعه پرستاری ضرورت ویژه دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.