بجنورد- مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی از کاهش حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد.

حوادث ناشی از کار در خراسان‌شمالی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، قربان نباتیان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حواث ناشی از کار در استان ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مرگ سه نفر در سطح استان از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر حوادث ناشی از کار ، یادآورشد: سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار در استان ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

نباتیان با بیان اینکه این افراد به دلیل سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی، اصابت جسم سخت فوت کردند، عنوان کرد: طی سال ۹۴ در مجموع ۲۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد حوادث ناشی از کار مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است، افزود: مهم ترین عوامل این حوادث استفاده از کارگران بدون مهارت، تخصص و دانش فنی، رعایت نکردن نکات ایمنی و سلامت کارگری در کارگاه های ساختمان سازی و سرعت بخشی غیر ضروری در انجام پروژه های ساختمانی است که موجب کاهش ضریب دقت و ایجاد حوادث ناگوار می شود.

نباتیان اشاره به این که همه واحدهای کارگری به ویژه کارگاه های ساختمان سازی موظف به رعایت ایمنی کار برای کارگران بوده و عملکرد آنها از سوی بازرسان این اداره کل نظارت می‌شود، اظهار داشت: امسال تعدادی از کارگاه های ساختمانی و تولیدی استان به دلیل عدم رعایت نکات حفاظت فنی و بهداشتی در کارگاه ها، اخطار گرفته و یا پلمپ شده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید رسانه های جمعی در بحث ایمنی حوادث ناشی از کار و حق حقوقات کارگران بیش از پیش ورود یابند، گفت: تا زمانی که فرهنگ سازی لازم در این حوزه صورت نگیرد نمی توانیم از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

نباتیان با بیان اینکه کاهش حوادث ناشی از کار طی سال جاری در استان به دلیل برپایی دوره های آموزشی برای پیمانکاران و کارگران است، یادآورشد: طی سال های گذشته اقدامات در حوزه پیشگیری از حوادث کمرنگ بود اما طی سال های اخیر به این مهم بیش از پیش توجه شده و دوره های آموزشی متفاوتی در راستای آگاه سازی کارگران برگزارشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.