قزوین_ مدیرکل حوزه استاندار قزوین گفت: تقویت رسانه های این استان توسعه آن را به دنبال دارد.

تقویت رسانه ها توسعه قزوین را به همراه دارد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا میقانی روز شنبه در جلسه کارگروه بررسی مسائل و مشکلات رسانه های استان قزوین که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، بیان داشت: جلسه بررسی مسائل و مشکلات رسانه های این استان با تأکید و دستور شخص استاندار برگزار شده است و این نشست ها به منظور بررسی و حل پاره ای از مشکلات رسانه ها تداوم خواهد یافت؛ نگاه و توجه دولت به رسانه ها فارغ از نگرش سیاسی رسانه ها خواهد بود و به موافقت یا مخالفت رسانه ها با دولت،کاری نداریم بلکه آنچه مهم است و مد نظر خواهد بود رسانه هایی هستند که قوانین و چارچوب های نظام را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه تقویت رسانه ها توسعه استان را به دنبال خواهد شد، تصریح کرد: خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است تا ظرف مدت یک ماه نسبت به تشکیل بانک اطلاعات خبرنگاران اقدام کرده و نسبت به ساماندهی آنها در مراحل بعدی اقدام را انجام دهد.

مدیرکل حوزه استاندار قزوین با بیان اینکه ساماندهی رسانه ها به تفکیک خبرنگاران واقعی از دلالان رسانه ای منجر می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سه حوزه صنعت،گردشگری و کشاورزی جزو اولویت ها و محورهای توسعه استان قزوین محسوب می شوند، باید تلاش شود با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و حرفه ای نسبت به ارتقای دانش خبرنگاران اقدام شود و مدیران دستگاه ها حمایت لازم را در برگزاری این کارگاه های حرفه ای و یکروزه داشته باشند. 

میقاتی با اشاره به ماده ۱۶ قانوان مطبوعات  اظهار داشت: اداره کل فرهنگ ارشاد با همکاری خانه مطبوعات باید نسبت به انتشار منظم و مستمر نشریه در فواصل زمانی قانونی تأکید و تذکرات لازم را به مدیران این رسانه ها گوشزد کند.

وی ادامه داد: البته در برخورد با آن دسته از رسانه هایی که به صورت موسمی و صرفا در مناسبت های خاص به منظور اخذ آگهی و رپورتاژ منتشر می شوند باید طبق قانون برخورد و  ماده ۱۶ اعمال در مورد آنها اعمال شود.

مدیرکل حوزه استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رسانه هایی که صرفا با نگاه رپورتاژ منتشر می شود نه تنها کمکی به توسعه فرهنگی و رسانه ای استان نمی کنند بلکه چاپ و انتشار این قبیل نشریات در حقیقت توهین به افکار عمومی است.

میقاتی با تأکید بر مسئولیت اجتماعی و فرهنگی شهرداری ها تصریح کرد: شهرداری ها درمواجهه با رسانه های استان، مسئولیت اجتماعی بر عهده دارند و دست شان بازتر است که انتظار می رود برای کمک به اهالی مطبوعات و رسانه ها نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کنند. 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در سال آینده اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری خانه مطبوعات با برگزاری جلسات و نشست های مستمر  و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این خصوص اقدامات و پیش بینی های لازم را انجام و مقدمات کار را فراهم کند تا شاهد برگزاری یک جشنواتره با کیفیت در استان باشیم.  

لازم به ذکر است در این جلسه درخصوص موضوعات مختلفی ازقبیل بیمه، مسکن،تسهیلات بانکی، دوره های آموزشی، بانک اطلاعات خبرنگاران، توزیع آگهی ها، ارسال پستی نشریات، نظارت و ارزیابی رسانه ها، اعمال ماده ۱۶ و پرداخت مطالبات نشریات بحث و گفت و گو و درنهایت تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.