قزوین_ استاندار قزوین گفت: باید روحیه ایثار در بین مردم همواره زنده بماندتا آمادگی دفاع از ارزش ها در شرایط لازم وجود داشته باشد چراکه بالاترین جلوه ایثار،شهادت است.

حفظ روحیه ایثار لازمه ایجاد آمادگی دفاع از ارزش ها در شرایط لازم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی صبح روز شنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری قزوین برگزار شد، رمز ماندگاری نظام و انقلاب اسلامی را پایداری و دوام ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی از فرهنگ ایثار و شهادت سخن می گوئیم باید ببینیم دقیقا دنبال چه چیزی هستیم و برای پاسخ به این سوال باید به دوران شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رجوع کنیم.

وی افزود: باید روحیه ایثار در بین مردم همواره زنده بماندتا آمادگی دفاع از ارزش ها در شرایط لازم وجود داشته باشد چراکه بالاترین جلوه ایثار،شهادت است.

استاندار قزوین عنوان کرد: باید به استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال ارزش ها و مفاهیم دوران دفاع مقدس توجه و از این هنر برای خلق آثار ماندگار و اثرگذار در حوزه ایثار و شهادت استفاده کرد.

زاهدی با بیان اینکه مدیران باید بستر لازم را برای زنده کردن روحیه ایثار و شهادت در جامعه فراهم کنند، عنوان کرد: در تهیه و تدوین طرح های فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس باید به حوادث، شخصیت ها و مردمی بودن آثار بعنوان مضامین اصلی توجه شود.

وی اضافه کرد: موضوع اصلی که در برگزاری یادواره های شهدا باید مدنظر باشد این است که این یادواره ها باید بگونه ای برگزار شود که ماندگار باشد یعنی برای مدت زمان مدیدی در ذهن و ضمیر مردم حضور داشته باشد و از طرف دیگر تکراری نباشد و در زندگی و رفتار اقشار مختلف مردم اثرگذاری خود را داشته باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: یادواره ۳ هزار شهید استان قزوین سال آینده برگزار می شود.

گفتنی است در این مراسم سایر مسؤولان استانی نیز حضور داشتند.

تبیین ارزش و جایگاه شهدا و اقدامات و فعالیت های فرهنگی در این زمینه از سایر موضوعاتی بود که در این جلسه عنوان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.