سیدعباس عراقچی یک بار دیگر در آستانه سفر ژان ایو لودریان به ایران به دولتمردان فرانسوی یادآور شد که نباید و نمی‌توانند در تهران موضوع مذاکرات موشکی با ایران را مطرح کنند.

مذاکره موشکی قابل طرح نیست

قدس آنلاین- سیدعباس عراقچی یک بار دیگر در آستانه سفر ژان ایو لودریان به ایران به دولتمردان فرانسوی یادآور شد که نباید و نمیتوانند در تهران موضوع مذاکرات موشکی با ایران را مطرح کنند.

امانوئل ماکرون که قرار است در آینده نزدیک به تهران سفر کند و وزیر خارجه او که برای تمهید مقدملت این سفر در روزهای آتی به کشورمان سفر میکند، در ماههای اخیر به کرات درباره لزوم تکمیل برجام با مذاکرات موشکی و تحدید برنامه دفاعی ایران سخن گفتهاندو ماکرون گفته است ایران متحد ما نیست و باید درباره برنامه موشکی خود به ما تعهد بدهد.

معاون حقوقی و بینالملل وزیر امور خارجه کشورمان که برای چهارمین دور گفت و گوهای سیاسی ایران و فرانسه، پایان هفته گذشته را در پاریس بود، با اعلام این خبر که سفر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه به تهران به زودی انجام میشود تأکید کرد: امنیت ملی مهمترین موضوع برای ماست و هیچ جای مذاکره و بحثی دراینباره وجود ندارد.

وی افزود: نگرانی‌ها درباره مسائل منطقه طبیعی است و ما در این‌باره مواضع کشورمان را تشریح می‌کنیم اما موضوع تسلیحات دفاعی، برنامه‌های موشکی و دفاعی ما به هیچ وجه موضوع هیچ‌گونه مذاکره و بحثی نیست و این را خیلی صریح به طرف‌های فرانسوی هم گفتیم.

عراقچی با اشاره به مذاکراتش در پاریس گفت: در این دور از گفت‌وگوها موضوعات متنوعی از جمله روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و همچنین مسائل بین‌المللی به ویژه بحث برجام و سیاست‌هایی که دولت آمریکا دارد، رایزنی‌های خوبی انجام گرفت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.