بجنورد- مدیر کل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی از اجرای مرحله ۱۲ طرح آمایش اتباع و مهاجرین خارجی در استان خبر داد.

اجرای مرحله ۱۲ طرح آمایش اتباع خارجی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، موسی حاجی زاده با بیان این خبر افزود: این طرح در راستای بازشناسی جمعیت اتباع خارجی ساکن در کشور به منظور صدور مدارک شناسایی، دستیابی به اطلاعات مربوط به جغرافیای جمعیت آنان و کاربری این اطلاعات در سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و خدمات رساتی مورد نیاز در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بین المللی و... است.

وی به اجرای سالانه این طرح اشاره کرد و گفت: به روز رسانی و کسب حداکثر اطلاعات از پناهندگان، ساماندهی و شناخت ابعاد جمعیتی، تغییر قابلیت ها، آسیب پذیری ها، نیازمندی ها و هم چنین امکان مدیریت بر جامعه هدف در راستای منافع و مصالح ملی و اهداف بشردوستانه از اهداف اجرای سالانه این طرح است.

وی با بیان این که این طرح در سراسر کشور توسط دفاتر خدمات اتباع و مهاجرین خارجی انجام می گیرد، تصریح کرد: با هماهنگی و پیگیری ها و ایجاد زیر ساخت های لازم مثل راه اندازی نرم افزار جامع ویژه اتباع و مهاجرین خارجی(سامانه نجوا) و استقرار دفاتر کفالت برای نخستین بار در استان مرحله ۱۲ آمایش اتباع و مهاجرین خارجی اجرایی شده است.

حاجی زاده توضیح داد: امسال این طرح ۲۷ آذر ماه آغاز و تا سوم دی ماه ادامه دارد و کلیه اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در استان با کارت آمایش ۱۱،کارت هویت ۱۰ و همچنین تک برگ تردد بین شهری با اعضاء خانوار خود حضور و مشارکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.