قزوین_ مقام معظم رهبری در ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ فرمودند: اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد وضع زندگی مردم این‌گونه نبود، شکایت مردم از اوضاع اقتصادی به دست ما می‌رسد.

اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می شد، وضع زندگی مردم این گونه نبود

قدس آنلاین، گروه استان ها_ جابر خرم نیا: ما یاد گرفتیم تقویمی کار کنیم و آموختیم که وقتی قرار است سوژه‌های یک هفته را بررسی کنیم، تقویم را جلوی رویمان بگذاریم و بر اساس آن کارکنیم، حالا اینکه در فرآیند «سوژه یابی» و «شناخت ایده» در رسانه‌های ما نقص وجود دارد، بماند؛ چه‌بسا زمانی که قرار باشد از ضرورت ترک «عادت‌های کسل‌کننده خبری» سخن بگویم، به همین موضوع خواهم پرداخت و اینکه امروز سوژه‌ها آن‌گونه که باید به رسانه‌ها نمی‌رسند.

اما همین تقویم، امروز را روز بزرگی معرفی می‌کند؛ امروز کل ماجرای فتنه‌ی سال ۸۸ و داستان آدم‌هایی که زیر قاعده بازی و قانون اساسی کشیدند و مجموعه رفتارها و رخدادها تبدیل به تاریخ شده‌اند، تاریخی که به ما نزدیک است.

در کمتر رسانه‌ای دیدم که به همین موضوع تقویمی و پیش آمدنی،‌ کمی خلاقانه پرداخته باشد و درواقع سوژه با ایده‌ای ناب برای نهم دی‌ماه مدنظر قرار داده باشد؛ رسانه‌ها در این ایام می‌توانند کارکردهای مؤثرتری داشته باشند. 

باوجودآنکه مردم گله‌مندند و مشکلات اقتصادی باوجود سیاست‌های کلی، مطلوب و روشن نظام و باوجود راهبردهای مشخص اقتصاد مقاومتی، اما تاکنون دولت‌ها در یک دهه اخیر در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکردند و هنوز مشکلات تورم، بیکاری و رکود پابرجاست.

گرچه ذوق‌زدگی برخی معاندین از اعتراض گروهی از مردم در شهرها ناشی از هدایت شعارها از دغدغه‌های معیشتی به موضوعات سیاسی و حمله به‌نظام توسط نفوذی‌های منافق و مغرض است، اما تلاش برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی برخی جریان‌های داخلی برای مقصر جلوه دادن نظام و انقلاب و درنتیجه ناکارآمد معرفی کردن جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم، عجیب به نظر می‌رسد و نیازمند تحلیل و پرداخت رسانه‌های فعال است.

در شرایط امروز، روشنگری و آگاه کردن مردم از خطر در کمین وظیفه رسانه‌ها است، مردم دغدغه معیشت، کار و اقتصاد دارند و امیدوارند که این مشکلات شنیده شود و برای حل آن چاره‌اندیشی گردد؛ اما تلاش برای تغییر این مطالبه مردم یا وارونه نشان دادن آن، متهم کردن نظام به ناکارآمدی و ناامید کردن مردم چیزی نیست جز خیانت.

در آخر شاید بد نباشد مرور سخنان مقام معظم رهبری که در ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ فرمودند: اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد وضع زندگی مردم این‌گونه نبود، شکایت مردم از اوضاع اقتصادی به دست ما می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.