بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به تبع آن رشد فرهنگ معنوی مشکلاتی مثل سوء استفاده از نسل جوان را از بین می برد.

افزایش فرهنگ کتابخوانی مانع سوء استفاده از نسل جوان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان که یکشنبه شب برگزار شد، تصریح کرد: پرداخت بدهی و سهم نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه ها، تسریع در روند بهره برداری از کتابخانه های در حال ساخت به ویژه کتابخانه های با پیشرفت فیزیکی بالا و توجه به منویات رهبری در خصوص اولویت کتابخانه های روستایی اقدامات و حرکاتی است که به رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای برخورداری از آینده ای روشن کمک می کند.

صالحی خطاب به مدیران افزود: کتابخانه های آماده بهره برداری را معطل هفته دولت و دهه فجر نگذارید چرا که این ایام، صرفا ایام گزارش دهی اقدامات و عملکردهاست.

وی ادامه داد: بر اجرایی شدن طرح هر روستا یک کتابخانه تاکید دارم بنابراین برای اجرای این طرح در گام نخست فرمانداران می توانند از محل اعتبارات دهیاری ها تامین کتابخانه هایی سیار برای هر ۱۰ روستا به شکل متمرکز را در دستور کار خود قرار دهند.

صالحی در ادامه به موضوع واگذاری ساختمان کتابخانه گلستان شهر بجنورد به نهاد کتابخانه های عمومی و راه اندازی کتابخانه عمومی در این شهرک اشاره داشت و افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید کتابخانه را تحویل دهد و اعتبارات لازم برای تکمیل آن هم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود.

وی کمک شهرداری ها به تاسیس کتابخانه را مشمول سهم نیم درصدی ندانست و تاکید کرد: شهرداری ها به پرداخت بدهی های خود به کتابخانه های عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.