قزوین-نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در حالی که مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند برخی‌ها در ناز و نعمت، ثروت‌اندوزی و زیاده‌خواهی روزگار می‌گذرانند و این‌ همان هواهای نفسانی است که زمینه فتنه‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

کاخ‌نشینان و ثروت‌اندوزان زمینه فتنه‌ها را فراهم می‌آورند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه جلسه تفسیر قرآن کریم که یکشنبه ها در حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: امام علی(ع) در خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه می‌فرمایند آغاز پیدایش فتنه‌ها پیروی از هواهای نفسانی است و بدعت‌هایی که گذاشته می‌شود، بدعت‌هایی بر خلاف کتاب خدا است. آن‌گاه کسانی، کسان دیگر را در اموری، که مخالف دین است، یاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه فراوان در دوره‌های مختلف شاهد بوده‌ایم برخی‌ آدرس غلط و وعده‌های دروغ به مردم می‌دهند، مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند اما آنان در ناز و نعمت، ثروت اندوزی و زیاده‌خواهی روزگار می‌گذرانند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: مردم نگران آب آشامیدنی خود هستند اما برخی‌ها سعی دارند که در خانه‌هایشان استخر خصوصی داشته باشند و این‌ همان هواهای نفسانی است که مشکلات ایجاد کرده است و زمینه فتنه‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

عابدینی عنوان کرد: کسی که در کاخ زندگی می‌کند، حرف رهبر معظم انقلاب را در مورد ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی، درک نمی‌کند، هر چقدر رهبری درباره اهمیت اشتغال جوانانِ مستعد، دانشمند و تحصیل کرده راهنمایی و راهکار ارائه دهند به گوش او نمی‌رسد.

وی بیان کرد: کسانی که در کاخ‌ها زندگی می‌کنند حرف مردم به گوششان نمی‌رسد و هر چقدر مردم بگویند ما با این مقدار درآمد اگر به ساده‌ترین شکل هم بخواهیم زندگی خود را اداره کنیم در توانمان نیست، نمی‌توانند درک کنند و این ها زمینه‌های فتنه را به وجود می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که شیطنت‌ها صورت می‌گیرد و دشمن از این فضا سوء استفاده خواهد کرد اما می‌دانیم که مردم ما درک می‌کنند و فتنه را می‌شناسند. آن کسی که به پرچم جمهوری اسلامی اهانت می‌کند معلوم می‌شود که برای نان و مسائل اقتصادی نیامده و نان او از جای دیگر تأمین می‌شود تا این غلط را انجام دهد.

عابدینی ادامه داد: آن کسی که در شعارهایش مستقیماً به اسلام و قرآن متعرض می‌شود، آیا بخاطر نان و آب شعار می‌دهد؟ آیا به خاطر کارگری که به دلیل تعطیلی کارخانه‌ای شغل خود را از دست داده شعار می‌دهد؟ یا اینکه با این نوع شعارها و با این رویکرد به آن کارگر نیز دشمنی می‌ورزد؟

وی تأکید کرد: باید آماده باشیم تا این آزمایش را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم؛ فتنه یعنی کوره آزمایش سنگی که می‌خواهند طلای آن را استحصال کنند.

امام جمعه قزوین افزود: هر سنگی را داخل کوره ذوب نمی‌ریزند و اول محک می‌زنند تا ببینند این سنگ طلا و یا ماده گران قیمتی با خود دارد یا خیر؟ اگر داشته باشد آن را وارد کوره می‌کنند؛ اگر سر راه ما نیز امتحان و آزمایش پیش می‌آید برای این است که خداوند در قرآن فرموده «و همانا فرزندان آدم را گرامی داشتیم و از چیزهای پاکیزه روزی‌شان دادیم و آنان را بر بسیاری از آفریده‌های خود برتری کامل دادیم» و این یعنی گوهر گران بها در وجود انسان قرار دارد.

عابدینی با بیان اینکه طلای وجود انسان در کوره امتحان و فتنه آشکار می‌شود، اضافه کرد: اگر کوره آزمایش و امتحان کربلا نبود، درخشش گوهر وجود حضرت عباس(ع) دیده نمی‌شد، اگر کوره آزمایش فتنه سوریه نبود شهدای حرم مانند شهید همدانی‌ها، حججی‌ها و اسدی‌ها را درک نمی‌کردیم و این طلای وجودشان آنجا خودش را نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند فرمود مردم گمان می‌کنند همین که گفتند ما ایمان آوردیم رهایشان می‌کنیم و کسی کاری با آن‌ها ندارد و در فتنه‌ها و آزمایش‌ها قرار نمی‌گیرند؟ خداوند فرمود اینطور نیست و حتماً در آزمایش‌ها قرار می‌گیرند؛ همانطور که پیشینیان را در امتحان و آزمایش قرار دادیم تا مرزهای صداقت و راستی و دروغ، نیرنگ و نفاق‌ مشخص شود.

عابدینی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از این امتحان و فتنه بزرگ سربلند عبور و پایه‌های نظام و انقلاب را مستحکم‌تر کنیم و دشمنان را این بار بیشتر از گذشته مأیوس کرده و بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.