گیلان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از رشد ۲۰ درصدی چاپ کتاب طی ۹ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد ۲۰ درصدی چاپ کتاب در گیلان طی سال جاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی اظهار کرد: ناشران گیلان با چاپ ۶۴۷ عنوان کتاب طی ۹ ماهه نخست سال ۹۶ در مقابل ۵۴۱ عنوان کتاب چاپ شده در سال قبل با رشد ۲۰ درصدی رو به رو بودند.

وی با اشاره به رونق دوباره چاپ کتاب در استان، گفت: ناشران گیلان در مدت مذکور بیش از ۹۳۲ هزار نسخه کتاب چاپ کردند که در مقیاس با ۷۸۳ هزار نسخه کتاب چاپ شده در سال قبل، در این بخش نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۵۵ عنوان کتاب با شمارگان ۳۸۶ هزار جلد با موضوع کودک و نوجوان و ۳۵ عنوان با شمارگان ۱۳۴ هزار جلد با موضوع معارف دینی در این استان منتشر شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در میان کتاب‌های چاپ شده ۵۹۹ عنوان تالیفی، ۳۴ عنوان ترجمه، ۴۴۶ عنوان کتاب چاپ اول و ۲۰۱ عنوان نیز چاپ مجدد بوده است.

فاضلی، با اشاره به حمایت همه جانبه اداره‌کل ارشاد اسلامی استان از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یادآور شد: در حال حاضر ۳۵ انتشاراتی فعال در استان گیلان به امر انتشار کتاب مشغول می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.