حماس در واکنش به تصویب طرحی در کنیست رژیم صهیونیستی ضد قدس، خواستار تشدید انتفاضه ملت فلسطین شد.

واکنش حماس به طرح کنیست رژیم صهیونیستی ضد قدس

به گزارش قدس آنلاین، حماس به تصویب قانون قدس در کنیست رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را در راستای ادامه تعدی ها به شهر قدس دانست.

حماس بیان کرد: تحولات خطرناک کنونی ایجاب می کند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پایان (توافق)اسلو و هماهنگی امنیتی با اشغالگران را اعلام کند.

در بیانه حماس همچنین بر ضرورت تشدید انتفاضه و ادامه حمایت منطقه ای و بین المللی از آرمان فلسطین و مقابله با سیاست های افراطی رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید شده است.

شایان ذکر است که کنیست رژیم صهیونیستی پیش نویس طرح به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم را تصویب کرد. بر این اساس، ۶۴ عضو کنیست به این طرح رای مثبت دادند، ۵۲ نفر با آن مخالفت کردند و یک عضو کنیست نیز از مشارکت در رای‌گیری خودداری کرد.

از سوی دیگر کنیست رژیم صهیونیستی در جلسه صبح امروز -سه‌شنبه- خود اصلاح قانون مربوط به قدس را تصویب کرد، بر اساس این اصلاحیه هرگونه تغییر در مرزهای قدس به جز با رای ۸۰ نفر از ۱۲۰ عضو کنیست ممنوع خواهد بود.

بر این اساس، تنها با موافقت دو سوم از اعضای کنیست امکان تغییر در مرزهای شهر بیت‌المقدس و ارائه بخش‌هایی از آن به فلسطینیان در توافقات احتمالی آینده صورت خواهد گرفت.

قبلا نیز کمیته مرکزی حزب لیکود رژیم صهیونیستی طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغال شده توسط این رژیم ملحق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.