بجنورد- معاون بهره برداری شرکت اب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تصفیه خانه فاضلاب بجنورد در دو مدول ۷ هزار مترمکعب در شبانه روز و یک مدول ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز شهر را پوشش می دهد و در حال حاضر دبی ورودی فاضلاب ۱۲ هزار متر مکعب است و این تصفیه خانه ۷ هزار مترمکعب دیگر نیز ظرفیت دارد.

تصفیه خانه فاضلاب بجنورد ۷ هزار مترمکعب دیگر نیز ظرفیت دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس عطایی در حاشیه افتتاحیه نهمین جشنواره فراگیری واژه آب و در بازدید پرسنل آموزش و پرورش استان از این تصفیه خانه، اظهار کرد: یکی از تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصفیه خانه فاضلاب بجنورد است که از سال  ۸۱ با هدف دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و ارتقا بهداشت عمومی در این شهر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به روش هوادهی لجن فعال است، افزود: این تصفیه خانه شامل قسمت های مختلف از قبیل ایستگاه پمپاژ، واحد آشغالگیری، دانه گیر و چربی گیر، حوض هوادهی، حوض ته نشینی نهایی و واحد کلرزنی است.

وی تصریح کرد : فاضلاب شهر بعد از عبور از مسیر رودخانه ای که مشخص شده در محل تصفیه خانه فاضلاب بجنورد پمپاژ می شود و بعد از گذراندن مراحل مختلف تصفیه در نهایت آب باقی مانده گندزدایی و کلرزنی می شود.

وی ادامه داد: این شرکت برای آبیاری درختان غیر مثمر، آب رودخانه ها و آبیاری و مواد جامد خشک شده آن نیز به عنوان کود شیمیایی برای مصارف کشاورزی با رعایت مسائل بهداشتی استفاده می شود.

عطایی خاطرنشان کرد: پساب تهیه شده تمام فرآیندهای زیست محیطی را گذرانده و تاکنون مشکلی در این زمینه ایجاد نکرده است.

وی یادآورشد: هر ۳ ساعت نمونه های جمع آوری شده از فاضلاب و پساب به صورت مرکب آزمایش انجام می شود که این آزمایش ها شامل آزمایش شیمیایی، بیولوژیک و میکروبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.