یزد- فرماندار یزد گفت: راه‌اندازی کسب و کارهای پاک و سبز به ویژه توسعه فعالیت‌های مربوط به حوزه فناوری گردشگری در مرکز استان ضرورب بوده و متآسفانه در سال‌های گذشته استفرار صنایع آلاینده در استان و شهرستان یزد موجب بروز برخی مشکلاتی شده است .

استفرار صنایع آلاینده در استان یزد موجب بروز برخی مشکلاتی شده است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان یزد اظهارداشت : ایجاد اشتغال یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های بسیار مهم دولت دوازدهم است، و موضوع اشتغال بارها مورد تأکید مقامات ارشد کشور قرار گرفته و تاکنون در دولت سیاست‌های مختلفی در راستای آن تدوین شده که ضرورت دارد مدیران دستگاه‌ها درشهرستان نیز براساس شرح وظایف خود نسبت به کاهش نرخ بیکاری اقدام‌ کنند .

وی با بیان این‌که سهم ادارات و نهادها در ایجاد اشتغال مشخص است‌ افزود: تا پایان سال باید تدابیر لازم به منظور تحقق اهداف تعیین شده صورت پذیرد .

سالاری با بیان  اینکه دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص داده،‌ گفت: باید مدیران همه توان و همت خود در راستای جذب و تخصیص به موقع مهم این اعتبارات برای روستاهای شهرستان به کار گیرند .

این مسئول تصریح کرد: این تسهیلات به طرح‌هایی با رشته‌های منتخب در قالب اشتغال فراگیر از محل تسهیلات بانکی و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایریبا استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود .

سالاری خاطرنشان ساخت: دولت آمادگی دارد تا میزان سهم استان و به تبع آن‌ شهرستان‌ها را در پرداخت این تسهیلات افزایش دهد و انتظار داریم تا دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها ضمن سرعت بخشیدن به امور تسهیل‌گر بوده ودرخواست‌های مرتبط را به خوبی اجرایی سازند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.