بجنورد- استاندار خراسان شمالی در آیین رسمی پخش ۲۴ ساعته برنامه هتای شبکه استانی اترک، مخاطب شناسی را موضوع مهم و ضرورت روز رسانه ها دانست و گفت: با دقت نظر و هنرمندی مخاطبان بیشتری جذب رسانه استانی خواهند شد.

مخاطب شناسی ضرورت روز رسانه هاست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این مراسم اظهار داشت: دنیای امروز عصر ارتباطات و فناوری است و رسانه ها با به تصویر کشیدن زیبایی ها، مهربانی ها و معرفی دین رحمت و عطوفت می توانند نقش اساسی و موثری در این جنگ نرم داشته باشند.

وی افزود: توجه به موضوعاتی همچون آزادی عمل و حفظ کرامت انسانی توسط رسانه ها نیز موجب جذب مخاطب بیشتر می شود و همچنین تاکید دارم که افزایش امید و نشاط در جامعه با همراهی رسانه ها امکان پذیر است.

صالحی در ادامه به آمادگی خراسان شمالی برای پایلوت شدن در موضوعات مختلف اشاره داشت و تصریح کرد: با توجه به این که موضوعات سبک زندگی اسلامی ایرانی برای نخستین بار از سوی مقام معظم رهبری در این استان مطرح شد، بنابراین در سفر اخیر دکتر ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان به این استان آمادگی اجرای پایلوت گفت و گوی ملی خانواده در خراسان شمالی اعلام شد.

وی مطرح کرد: بحث معیشت پایدار برای مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در خراسان شمالی نیز شروع شده است و امروز ۱۰ واحد مسکونی مستمری بگیران به پنل خورشیدی مجهز شده است تا با تمهیدات در نظر گرفته شده این افراد در آینده ای نزدیک با خودکفایی از فهرست مسمتری بگیران حذف شوند.

صالحی با تاکید بر این که هزینه کردن برای امور فرهنگی نوعی سرمایه گذاری است، به سیاست ها و برنامه های کلان استان اشاره داشت و گفت: معرفی روستای سبز، روستای بدون بیکار و هدف گردشگری و شهر دوستدار کودک از جمله برنامه های استان در سال آینده است.

وی ۲۴ ساعته شدن پخش شبکه استانی را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های استان در  کشور برشمرد و افزود: پوشش دیجیتالی استان ۸۸ درصد است و در نظر داریم با اختصاص اعتبارات استانی و ملی و برنامه ریزی های لازم این پوشش تا دهه فجر سال آینده به ۱۰۰ درصد برسد.

صالحی بیان داشت: با توجه به منویات رهبری، خراسان شمالی از ظرفیت های بالقوه فراوانی در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و فرهنگ برخوردار است و باید تا سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰ استان برتر باشد.

استاندار با تاکید بر این که یکهزار و ۲۸ میلیارد تومان سهم استان از تسهیلات اشتغالزایی تعریف شده است، تصریح کرد: تصمیم استان بر این است که ۷۰ درصد این اعتبارات را بین شهرستان ها تقسیم کند و در ادامه هر شهرستانی که بتواند این میزان اعتبارات را جذب کند، از ۳۰ درصد باقی مانده نیز بهره مند خواهد شد.

در ادامه این مراسم، معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما نیز اظهار داشت: رسانه در شکوفایی استعدادهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هر منطقه موثر است و با نقش مستقیم خود بر مخاطبان می تواند موجب تقویت و پرورش اعتقادات و باورها و سنت ها باشد.

علیدادی افزود: جنگ امروز جنگ رسانه هاست و قدرت های جهانی با بهره مندی از این ظرفیت مهم سعی دارند فرهنگ و باورهای خود را در جهان به منصه حضور بگذارند و بنابراین برای موفقیت در این جنگ نرم باید رسانه جمهوری اسلامی نیز ارتقا ی

وی توجه به محتوای رسانه ای و دسترسی به آن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تفکر اسلامی در جامعه ما نهادینه است و رسانه ملی باید با تکیه بر آن فعالیت کند چرا که بی توجهی به مبنای فکری درست موجب شایعه افکنی خواهد شد که نتایج مخرب فراوانی برای حاکمیت و دستاوردهای نظام دارد.

علیدادی با بیان این که سال گذشته ۶۰ ایستگاه دیجیتال در استان راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های بیشتر در صدا و سیمای خراسان شمالی درخواست استان از سازمان مرکزی است و بنا داریم با همکاری و همراهی مسئولان استان پوشش صددرصدی دیجیتال صدا و سیمای استان تا سال آینده محقق شود.

رئیس مرکز سیمای استان های سازمان صدا و سیما هم گفت: امروز رسانه ها هویت ساز هستند و اگر این نقش نادیده گرفته شود دیگران و به ویژه مخالفان انقلاب و نظام برای جمهوری اسلامی هویت سازی می کنند.

فاطمی ادامه داد: حفظ سنت ها در خراسان شمالی مورد تاکید است و صدا و سیمای استان تا کنون نقش خوبی در تحقق این هدف داشته است و در ادامه همراه با افزایش پخش برنامه های شبکه استانی کیفیت محتوا نیز باید با مشارکت بیشتر مسئولان، فرهیختگان و هنمرمندان و استادان دانشگاهی تقویت شود.

وی اشاره داشت: شبکه اترک خراسان شمالی تابستان امسال ۷۰ درصد بیننده داشته و نسبت به دیگر فصول رشد قابل توجهی داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم ابرازی امیدواری کرد با ۲۴ ساعته شدن پخش شبکه استانی مقدمه ای برای توسعه پایدار استان بیش از گذشته فراهم شود و ادامه داد: امروز دو تفکر کوثری و تکاثری در جهان وجود دارد که تفکر کوثری موجب گسترش تفکر حق می شود اما تفکر تکاثری همان رواج خودبینی و زیاده خواهی و در بیان ساده تر همان تفکر استکباری است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: رسانه ها باید پیشگام در اشاعه تفکر کوثری باشند چرا که امروز قدرت های بزرگ جهان در یک جنگ تمام عیار می خواهند سبک شیوه و رفتار خود را در بقیه کشورها نهادینه کنند و ما باید پیام حق و جهان بینی خود را به دنیا نمایش دهیم.

وی در ادامه به ویژگی های رسانه انقلابی اشاره داشت و گفت: رسانه های ما باید تهاجمی، فعال و تولید محور باشند و هم چنین همراه با خنثی سازی تبلیغات استکباری باید تولید کننده پیام انقلابی نیز باشند تا دشمنان نظام و انقلاب با بهره مندی از قدرت رسانه ای خود بر باور و ذائقه مردم تاثیر نگذارند.

وی حرف نو گفتن در صدا و سیما را الزامی دانست و اشاره داشت: ۲۴ ساعته شدن پخش شبکه استانی اترک به معنای بازپخش برنامه های مختلف در طول شبانه روز نیست و بنابراین این شبکه باید تولید محور باشد و در ارائه محتوا باید دقت نظر لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.