پاپ فرانسیس از همه کشورهای جهان خواست تا از مذاکره و گفتگو برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره حمایت کنند.

پاپ خواستار مذاکره در شبه جزیره کره و منع تسلیحات اتمی شد

به گزارش قدس آنلاین، پاپ فرانسیس امروز دوشنبه از همه کشورها خواسته است تا به منظور کمک به کاهش تنش ها در شبه جزیره کره از مذاکره و گفتگو حمایت کرده و برای دستیابی به یک ممنوعیت الزام آور حقوقی و قانونی برای استفاده از تسلیحات اتمی تلاش کنند.

پاپ در سخنرانی سالیانه خود خطاب به دیپلمات ها بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر عدم تغییر جایگاه و وضعیت بیت المقدس تاکید کرده است.

این در حالی است که تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با مخالفت های گسترده بین المللی روبرو شده است.

پاپ فرانسیس درباره تغییرات اقلیمی و آب و هوایی نیز صحبت کرد و از کشورهای جهان خواست تا به معاهده ۲۰۱۵ پاریس برای کاهش آلاینده های محیط زیست پایبند باشند. ترامپ اعلام کرده است که ایالات متحده را از این توافقنامه مهم بین المللی خارج می کند.

پاپ فرانسیس درباره اوضاع شبه جزیره کره نیز تاکید کرد: این اهمیت زیادی دارد تا از هرگونه تلاشی برای مذاکره در شبه جزیره کره حمایت به عمل آید، به منظور یافتن راهکارهایی برای غلبه بر مناقشات فعلی، افزایش اعتماد مشترک و اطمینان دادن نسبت به یک آینده مسالمت آمیز و آرام برای مردم کره و کل جهان.

اظهارات پاپ در شرایطی است که کره جنوبی و کره شمالی قصد دارند برای نخستین بار در دو سال اخیر درباره شرکت ورزشکاران کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی مذاکره کنند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام سال جدید میلادی تاکید کرده است که یک دکمه هسته‌ای بر روی میز کارش آماده دارد. ترامپ نیز اخیرا توئیت کرده است که دکمه هسته‌ای من قوی تر و بزرگتر از رهبر کره شمالی است.

پاپ افزود: تسلیحات هسته‌ای باید ممنوع شود. واتیکان جزء ۱۲۲ کشور و دولتی بوده است که سال گذشته با پیمان سازمان ملل درباره منع تسلیحات هسته ای موافقت کرده است.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و سایر کشورها این مذاکرات را تحریم کردند، مذاکراتی که در نهایت منجر به تنظیم این پیمان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.