کرج - رئیس اتاق بازرگانی البرز از حضور فعالان اقتصادی این استان در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی، هتل داری و جذب توریست کشور ترکیه خبر داد و گفت: در این ارتباط میز مشترک میان اتاق بازرگانی البرزو آنتالیا ایجاد می شود.

میز مشترک اتاق بازرگانی البرز و آنتالیا ایجاد می شود

رحیم بنا مولایی در گفتگو با خبرنگار  قدس آنلاین با اشاره به حضور هیات تجاری البرز در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی آنتالیای ترکیه گفت‌: به دنبال دعوتی که از سوی تجار ترکیه و اتاق بازرگانی آنتالیا صورت گرفت، ۱۵ نفر از اتاق بازرگانی تهران و البرز به ترکیه سفر کردند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در این سفر فعالان اقتصادی ایران با تجارترکیه در امور کشاورزی، توریست، هتلینگ و صنایع غذایی به گفتگو نشستند افزود: فعالان اقتصادی ترکیه از تبادل تجاری و مشارکت و سرمایه گذاری در بخش تولید ما استقبال کرده وبرای شراکت تجاری با فعالان اقتصادی ایران آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه در این سفر بیشتر بحث امنیت و سرمایه گذاری درایران مطرح بود، خاطرنشان کرد: در رایزنی هایی که بین دو کشور صورت گرفت پیشنهاد شد ترکیه در غالب مشارکت سرمایه گذاری کند و اطمینان دادیم که ایران کشور امنی جهت انجام فعالیت های اقتصادی است.

بنامولایی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه این دو کشور از لحاظ فرهنگی نقاط مشترکی دارند، گفت: کشور ترکیه ایران را در مسائل تاریخی بالاتر از سایر کشورهای منطقه می بیند و در زمینه قدمت فرهنگ و تاریخ، ایران حرف اول را می زند.

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: قرار بر این شد ایران نیز در بازارهای اقتصادی ترکیه حضور داشته چراکه دربخش های نساجی، پوشاک، صنایع غذایی و تجارت حلال ازامکانات وظرفیت های بالایی برخوردار هستیم.

وی در پایان با اعلام اینکه برندهای ترکیه نیز در بازارهای ایران فعالیت خواهند داشت، افزود: میز مشترک بین اتاق بازرگانی البرز و آنتالیا ایجادخواهد شد تا در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی، هتل داری و جذب توریست همکاری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.