افزایش قیمت‌ خودروهای وارداتی در این روزها به حدی غافلگیرانه است که مشتریانی که قبلاً قصد خرید خودرو داشتند، دست نگه داشته و منتظر تعیین تکلیف بازار هستند.

خودروهای وارداتی باز هم گران شد + قیمت خودرو

به گزارش قدس آنلاین، طی روزهای اخیر شرکت‌های واردکننده خودرو همزمان با افزایش قیمت دلار نسبت به افزایش قیمت‌ها در انواع محصولات خود اقدام کرده‌اند. اما این افزایش قیمت‌ها به حدی غافلگیرانه بود که مشتریانی که قبلاً قصد خرید خودرو داشتند دست نگه داشته و منتظر تعیین تکلیف بازار هستند.

از طرف دیگر واحدهای نظارتی هم همچنان سکوت کرده و خبری از مدیریت بازار خودروهای وارداتی که هر روز با افزایش قابل توجه قیمت‌ روبه رو است، نیست.

رضایی یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط می‌گوید: روز گذشته قیمت سانتافه ۶۸ میلیون تومان گران و با قیمت ۳۳۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد اما امروز بازار نسبت به افزایش قیمت این خودرو واکنش منفی نشان داد به نحوی که سانتافه مدل ۲۰۱۷ در حال حاضر با کاهش ۱۰ میلیون تومانی نسبت به شرکت با قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاً مشتری در بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد، گفت: النترا هم با کاهش ۱۱ میلیون تومانی نسبت به قیمت شرکت ۱۸۷ میلیون تومان عرضه می شود.

این فروشنده با اعلام اینکه بازار خودروهای وارداتی در بلاتکلیفی واقعی قرارداد، افزود: در طول ماه های اخیر سود این افزایش قیمت‌ها فقط عاید عده‌ای خاص شده و فروشنده‌ها ضرر های زیادی متحمل شده‌اند. حتی در این شرایط شرکت‌ها برای سود بیشتر فقط خودرو را پیش فروش کرده و محصولی را راهی بازار نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، این روزها قیمت خودروهای وارداتی مشابه قیمت دلار هر لحظه در حال تغییر است و شرکت‌ها هم برای عقب نماندن از غافله افزایش قیمت‌ها لیست های جدید خود  را به بازار اعلام می‌کند. بر همین اساس امروز توسان با قیمت های ۲۴۷ تا ۲۶۰ میلیون تومان، سوناتا ۲۲۴ میلیون تومان، رافور ۳۳۰ میلیون تومان، سورنتو ۳۷۷ میلیون تومان و سراتو ۱۹۴ میلیون به فروش می‌رسد. البته برخلاف تغییرات قیمت خودروهای وارداتی در محصولات داخلی شاهد افزایش قیمتی نیستم و حتی اختلاف قیمت خودروهای مدل ۹۷ تا ۹۶ هم هر روز در حال کاهش است.  

قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.