اصفهان- استاندار اصفهان گفت: باید در برنامه زمانبندی مشخص مطالعات علمی و دقیقی که در خصوص تغییر الگوی کشت صورت گرفته است، عملی شود.

مطالعات علمی و دقیق تغییر الگوی کشت باید به عمل تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه کارگروه ماده ۱۱ استان، با اشاره به ارائه گزارش مبانی برنامه ریزی، اجرا و پایش الگوی کشت اظهارداشت: کارهای علمی و تحقیقاتی باارزشی صورت گرفته است که بایستی هر چه سریعتر به عمل تبدیل شود.
استانداراصفهان مطالعات صورت گرفته در خصوص الگوی کشت را دقیق و علمی برشمرد و افزود: با توجه به مطالعات دقیق تغییر الگو کشت بایستی به عمل تبدیل شود.
 مهرعلیزاده با بیان اینکه این طرح ها می تواند الگویی برای کل کشور باشد؛ تاکید کرد: باید تلاش شود که در زمانبندی مشخص مطالعات محقق و عملی گردد و کارها با سرعت بیشتری انجام شود.
مهر علیزاده با تصویب طرح افزایش بهره وری آب و اصلاح و بهبود شیوه های کشاورزی شرق اصفهان، اظهارداشت: باید دقت لازم و بهره مندی از همکاری و همفکری کشاورزان نیز مورد توجه قرار گیرد.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید همزمان صنعت منطقه ی شرق اصفهان نیر فعال گردد؛ افزود: باید تلاش شود که در ایجاد اشتغال افراد این منطقه گامهای اساسی برداشته شود.
گفتنی است در این جلسه گزارش ارتقا بهره وری آب استان(به هنگام نمودن سند ملی آب به عنوان پیش نیاز الگوی کشت استان)، تخصیص آب به طرح های کشاورزی(گلخانه ها، صنایع کشاورزی و ...) و پروژه ی تعیین نیاز خالص آبی گیاهان زراعی و باغی استان به منظور مدیریت بهینه تقاضای آب در بخش کشاورزی در ۲۴ شهرستان و سامانه تصمیم گیری الگوی کشت و تعیین نیاز آبی گیاه به صورت اقلیم شهرستانی به جلسه ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.