یزد - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اخذ گواهی بهداشتی حمل مرغ زنده، از مرغداری به مقصد کشتارگاه ها ضروری می باشد.

لزوم اخذ گواهی بهداشتی حمل مرغ زنده

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا متوسل الحسینی اظهارداشت: از آنجا که هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه به وسیله فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فراورده های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف است ، کشتارگاه ها و خودروهای حمل نیز به عنوان بخشی از زنجیره تولید و توزیع فراورده های خام دامی تحت نظارت دائم کارشناسان دامپزشکی می باشند.

وی افزود: حمل طیور زنده بدون نظارت و اخذ مجوزهای بهداشتی دامپزشکی می تواند موجب انتقال و شیوع بیماری های خطرناکی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بدنبال آن آلودگی مناطق مختلف کشور شود.

متوسل الحسینی تصریح کرد: به همین دلیل خودروهای ورودی به کشتارگاه ها از نظر همراه داشتن گواهی بهداشتی و خودروهای خروجی از نظر همراه داشتن گواهی شستشوی قفس و خودرو، شدیدا کنترل خواهند شد تا با رعایت اصول بهداشتی حمل، تا حد ممکن از انتقال و شیوع بیماری های خطرناک طیور در مناطق مختلف جلوگیری شود.

معاون دامپزشکی استان یزد با بیان این نکته که حمل و نقل طیور و دام بدون داشتن مجوزهای بهداشتی لازم، چه در داخل و چه در خارج از استان ممنوع و سبب برخورد قانونی می گردد، اظهار امیدواری کرد که با نظارت دقیق بهداشتی بیش از گذشته و همچنین رعایت شرایط کامل بهداشتی توسط مرغداران استان شاهد ریشه کن شدن بیماری ها و افزایش تولید در استان باشیم.

وی تصریح کرد: صاحبان واحدهای پرورش می توانند به منظور دریافت مجوز حمل بهداشتی به شبکه های دامپزشکی شهرستان خود مراجعه و نسبت به اخذ این مجوزها اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.