بجنورد- فرماندار بجنورد با ابراز نگرانی نسبت به روند روبه افزایش مهاجرت روستاییان به مرکز استان، گفت: هم‌اکنون از جمعیت حدود ۳۲۵ هزار نفر این شهرستان ۲۳۵ هزار نفر آنها ساکن شهر هستند

 روند رو به افزایش مهاجرت نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمود ثمینی در جلسه شورای زکات شهرستان بجنورد، بابیان اینکه افزایش مهاجرت، رشد حاشیه‌نشینی را در این استان به دنبال داشته است، افزود: ۳۰ درصد از مردم مرکز استان خراسان شمالی در حاشیه شهرها سکونت دارند که این امر افزایش آسیب‌های و کاهش تولیدات کشاورزی را به دنبال داشته است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش تبلیغات نوین در حوزه زکات، بر ضرورت انجام پژوهش‌های علمی در توسعه این واجب الهی تأکید کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف تعالی بخشی فرهنگ زکات، باید از شیوه‌های نوین نظرسنجی و افکار سنجی روستاییان استفاده کرد.

فرماندار بجنورد همچنین با تأکید بر اعتمادسازی مردم و ساماندهی حوزه زکات این شهرستان، ادامه داد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه خانوارهای روستایی گامی مهم در توسعه فرهنگ این واجب الهی در بین مردم است.

ثمینی بحث تشویقی زکات را امری مطلوب در افزایش فضای اعتماد عمومی اعلام کرد و گفت: استفاده از تشویقی در حوزه زکات، انگیزه مردم در پرداخت این واجب الهی را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.