گیلان-مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان،با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر از ۱۴ تا ۲۲ بهمن در سینما میرزاکوچک خان رشت، افزود: ۱۲ فیلم در رشت اکران می شود.

اکران همزمان ۱۲ فیلم جشنواره فجر در رشت/ اجرای ۱۱۶ ویژه برنامه سالگرد انقلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در نشست خبری اکران همزمان سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گیلان،اظهار کرد:جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است که اکران فیلم های این جشنواره را به صورت همزمان در گیلان داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان،با اشاره به اکران فیلم های جشنواره فجر از ۱۴ تا ۲۲ بهمن در سینما میرزاکوچک خان رشت،افزود: ۱۲ فیلم از جمله «جشن دلتنگی»، «هایلایت»، «مصادره»، «اتاق تاریک»، «عرق سرد»،  «لاتاری»، «کامیون»، «شعله ور»،  «امپراتور جهنم»، «تنگه ابوغریب»، «سرو زیر آب» و «فیلشاه» در استان گیلان اکران می شود.البته فیلم «فیلشاه» جزو فیلم های کودک و نوجوان می باشد که در قسمت سودای سیمرغ جشنواره شرکت کرده است.

وی از اکران همزمان ۵ فیلم جشنواره کودک و نوجوان در گیلان خبر داد و عنوان کرد: «فیلشاه» و چهار فیلم «قهرمانان کوچک»،«دنیای کیف ها»،«دزد و پری» و «شکلاتی» در سانس صبح ویژه کودکان و نوجوانان اکران خواهد شد.

این مسئول فرهنگی،با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در گیلان ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه،۱۳ بهمن در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد،خاطرنشان کرد:فیلم «جشن دلتنگی» با حضور عوامل فیلم اولین اکران در استان گیلان خواهد بود.

فاضلی،با اشاره به فروش اینترنتی بلیط های جشنواره از طریق سایت www.haftsaz.com گفت: ۷۰ درصد بلیط ها اینترنتی و ۳۰ درصد در گیشه فروخته می شود.قیمت هر قطعه بلیط نیز ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان،با بیان این نکته که اگر در گذشته بمانیم از درک حال غافل خواهیم شد،تاکید کرد:گذشته همواره با ماست، اما اگر حال را درنیابیم نمی توانیم آینده ای بهتر بسازیم.

وی با اشاره به آمار ۹ ماهه فعالیت سینماهای استان گیلان،ادامه داد:سینماهای استان دارای ۹ سالن فعال و ۳ سالن غیر فعال است.ظرفیت سالن های ما ۵ هزار و ۷۶۶ صندلی می باشد.

این مقام مسئول،تعداد فیلم های اکران شده در ۹ ماهه امسال را ۳۵ فیلم با ۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر تماشاگر دانست و گفت: ۱۱ آموزشگاه آزاد سینمایی داریم که ۳ آموزشگاه امسال مجوز دریافت کرده اند و ۳۶۰ نفر هنرجو نیز در این آموزشگاه ها مشغول فعالیت هستند.

فاضلی از اجرای طرح «سینما سلام» در شهرستان های فاقد سینما خبر داد و خاطرنشان کرد:این طرح در شهرستان های صومعه سرا،لنگرود و آستانه اشرفیه در حال برگزاری است و مجموعا ۸ هزار نفر مخاطب داشته که بسیار خوب است.طرح مذکور در سالن های آمفی تئاتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برگزار می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان،با بیان اینکه انجمن سینمای جوان استان ۳۳۷ نفر هنرجو و ۸۵ فیلم تولید شده دارد،عنوان کرد:خوشبختانه نمایش «روایت یک مرگ در خانه.وا.ده» به نویسندگی و کارگردانی وحید درویشی از گیلان در بخش ضد جنگ جشنواره تئاتر فجر موفق به دریافت تندیس، دیپلم افتخار و هدیه نقدی شد که ارزشی برای استان ماست.

وی فرهنگ و هنر را ضرورت جامعه دانست و بیان کرد:اگر برای فرهنگ سازی هزینه نکنیم،فرزندان ما به خصوص در فضای مجازی دچار آسیب خواهند شد.بی تردید هزینه کرد برای فرهنگ و هنر سرمایه گذاری است. وظیفه دولت ایجاد زیرساخت هاست،اما تداوم آن به دست جامعه محقق می شود،زیرا فرهنگ و هنر دستوری پاسخگو نیست و دولت باید راهبردی عمل کند.

فاضلی،در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخاب ۱۲ فیلم جشنواره فجر برای گیلان از مرکز صورت گرفته است، متذکر شد:گیلان تنها استانی است که عوامل فیلم ها داوطلب حضور در این استان همزمان با اکران فیلمشان هستند.

وی با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی رشت مراحل پایانی کار را می گذارند،اظهار کرد:بحث واگذاری تالار به صورت ملی و از طریق صندوق توسعه هنر انجام و مدیریت آن به اهالی فرهنگ و هنر سپرده می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان،همچنین از اجرای ۱۱۶ ویژه برنامه ایام الله دهه فجر خبر داد و یادآور شد:با توجه به مصادف شدن این ایام با فاطمیه اول لذا سعی کردیم برنامه ها را فاطمی برگزار کنیم.البته جشن های ما از ۱۸ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.