اراک- استاندار مرکزی گفت: ۷۳۵ پروژه با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

۷۳۵ پروژه در استان مرکزی افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها اظهار داشت: در دهه فجر سال گذشته ۷۲۷ پروژه با رقمی حدود ۱۰هزار و ۵۵۰ میلیارد ریالافتتاح شد که امسال هم ۷۳۵ پروژه با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که از نظر کیفی و مبلغی در این زمینه رشد حدود ۲.۵ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در استان مرکزی در زمینه صادرات غیرنفتی به عدد یک میلیادر دلار رسیدیم که این موضوع برای استان اهمیت بالایی دارد و یک گام بلند در راستای رونق اقتصادی محسوب می‌شود که امیدواریم با تمهیدات دولت بتوانیم در موضوع اشتغال شاهد فعالیت خوبی باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال در زمانی که دولت در مضیقه مالی قرار داشت اما رشد اعتبار پروژه‌های افتتاحی با تمسک به اقتصاد مقاومتی انجام شد این در حالی است که  از نظر تعداد پروژه‌ها رشد چهار تا پنج درصدی را داریم که همچنین بیشتر پروژه‌ها مربوط به بخش صنعتی و اقتصادی است.

آقازاده بیان کرد: در سال گذشته چهار و ۵۰۰ شغل در استان مرکزی ایجاد شد و همچنین مقرر شده امسال در استان مرکزی ۱۰ هزار شغل تامین شود که تا این مرحله هفت هزار و ۵۴۶ شغل تحقق پیدا کردهایجاد شده است.

وی ادامه داد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که امیدواریم درسال‌های آینده بتوانیم به تمام آرمان‌های خود دست پیدا کنیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروزه امنیت جمهوری اسلامی ایران مرهون دهه فجر، انقلاب اسلامی و خون شهداست و نباید این مهم را نادیده بگیریم که تلاش ما بر این است که چون استان مرکزی زادگاه امام راحل است امسال برنامه‌های دهه فجر باشکوه‌تر و متنوع‌تر از سال گذشته برگزار شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: شاهد درخشش روزافزونی در کارنامه رشد، توسعه و فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی هستیم که هر ساله درخشان‌تر از سال‌های گذشته است و نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برایش ایجاد می‌کنند، یک حرکت رو به جلو را در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین جلساتی سبب می‌شود که روابط عمومی‌ها با انسجام و هماهنگی بیشتری به انجام امور مربوطه که در راستای شرح وظایف آنها است بپردازند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: درصدد هستیم که تعداد این جلسات را ارتقا دهیم تا هماهنگی امور به شکل بهتری انجام شود و همچنین در این جلسات مباحث مطلوبی مطرح می‌شود که می‌توان از آنها در شرح و انجام وظایف و اهداف سازمانی استفاده کرد.

آقازاده بیان کرد: ادعای ما این نیست که انقلاب اسلامی به تمام اهداف و آرمان‌های خود دست یافته بلکه در این راستا حتما ضعف‌ها و کوتاهی‌های داشته اما با تمام این شرایط چنانچه روابط‌ عمومی‌ها فعالیت خود را به نحو درستی انجام دهند بخش عمده‌ای از وظیفه نظام جمهوری اسلامی که ارائه عملکرد و کارنامه‌ فعالیت سازمان‌ها است سبک می‌شود.

وی ادامه داد: اگر روابط عمومی‌ها فعالیت خود را به درستی انجام دهند بسیاری از وظایف مسئولان نظام را سبک کرده‌ و می‌توانند یک کارنامه قابل قبول و صادقانه در راستای فعالیت‌های ارگان خود به مردم ارائه دهند همچنین صداقت در ارائه کارنامه دستگاه‌ها سبب ایجاد  رضایت‌مندی در میان مردم می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مردم نسبت به مشکلات نظام جمهوری اسلامی آگاه هستند به همین سبب  شرایط سخت را تحمل می‌کنند این در حالی است که مردم حق انتقاد و اعتراض در چارچوب قوانین تعیین شده را دارند زیرا جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و روابط عمومی‌ها هم باید در نظر داشته باشند که انتقاد و اعتراض در چارچوب قانون حق مردم است.

آقازاده خاطرنشان کرد: همه باید این نقدها را بشنویم و خود را اصلاح کنیم چنانچه این اتفاق رخ دهد علیرغم تمام مشکلات، مردم صداقت ما را می‌بینند و با ما همکاری می‌کنند، حتی در مقابل افراد ساختارشکن ایستادگی خواهند کرد. گوش شنوای مدیران، اصلاح نقاط ضعف و حذف قوانین و ضوابط دست و پاگیر سبب چابک شدن یک سیستم می‌شود.

وی اضافه کرد:  چنانچه این قاعده و اصول را پیش بگیریم و رفتارهایمان در دستگاه‌ها سبب نارضایتی مردم نشود دیگر دشمنان ما نمی‌توانند به ابراز نگرانی از نارضایتی مردم تظاهر کنند و از این رهگذر به دنبال پیاده سازی اهداف خود باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر ما اخبار دقیق و عملکرد صحیح و منطقی و شفاف را صادقانه با مردم در میان بگذاریم، بسیاری از تنش‌ها در جامعه فروکش می‌کند و نباید فراموش کنیم که برخوردهای بد مسئولان سبب ایجاد نارضایتی از نظام می‌شود.

آقازاده بیان کرد: رسالت روابط عمومی‌ها شفاف‌سازی و ارائه پاسخ درست به مردم است همچنین روابط عمومی‌ها حلقه مفقوده بین مردم و مسئولین هستند و بار سنگینی را از روی دوش مسئولین ارشد نظام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و سازمان‌ها هستند و همچنین باید در ایام دهه فجر تلاش شود تا روحیه نشاط و امید به مردم تزریق شده و برنامه‌ها به شکل مردم محور برگزار شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.