یزد - همزمان با سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور وزیر نیرو واحد بخار نیروگاه۴۹۲مگاواتی سیکل ترکیبی سرو اردکان به بهره برداری رسید .

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سرو اردکان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، وزیر نیرو در آئین افتتاح این طرح اظهارداشت: برا ی احداث این نیروگاه  ۲۶۵میلیون یورو سرمایه گذاری شده  که ۷هزارمیلیارد ریال برای راه اندازی واحد بخار هزینه شدهاست. 

رضا اردکانیان افزود : برای توسعه نیروگاه بیش از۲میلیارد ریال  هزینه خواهد شد و نیروگاه سیکل ترکیبی چادر ملو شامل ۲واحد گازی به ظرفیت ۱۶۶مگاواتی مدل map۲  که یک  واحد بخار۱۶۰مگاواتی است و درمجاورت فولاد ارفع قرار گرفته که زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰نفر را فرهم می سازد .

 وی تصریح کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن نفت گاز بوده و این نیروگاه شامل دو دستگاه بویلر بازیاب حرارتی است که بیشتر واحد های گازی آن با مشعل اضافی و سیستم خنک کن از نوع ACCاست . 

اردکانیان افزود: با راه اندازی این واحد  راندمان نامی نیروگاه از ۳۲درصد به ۵۰در صدافزایش خواهد داشت که در کنار آن پست همجوار این نیروگاه باسرمایه گذاری فولاد ارفع در تابستان ۹۲به بهره برداری رسید که با افزوده شدن ترانسفورماتور۳۱۵مگاوات آمپر مجموع ظرفیت آن به ۹۴۵مگاوات خواهد رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.