سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بانک‌های اتریش ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تجهیز بیمارستان هسته‌ای در کشور اختصاص داده اند.

تامین اعتبار تجهیز بیمارستان هسته‌ای توسط بانک های اتریش

به گزارش قدس آنلاین، بهروز کمالوندی در­ مصاحبه با رسانه‌ها افزود: تجهیزات از موضوعات مهم در راه اندازی بیمارستان هسته‌ای است­ و مذاکراتی با شرکت اتریشی برای همکاری در تجهیز این بیمارستان انجام شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی­ گفت:­ تنظیم قراردادهای مالی با شرکت اتریشی به زمان زیادی نیاز داشت زیرا­­ قرار بر این بود که­­بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری و تأمین اعتبار از طرف اتریشی‌ها انجام شود.

کمالوندی افزود: با همکاری بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری کار به سرانجام خوبی رسیده است و دو بانک در تامین اعتبار و تضمین آن همکاری داشند.

وی با اشاره به زمان بر بودن اجرای طرح‌هایی مانند بیمارستان هسته‌ای، گفت: در اینگونه طرح‌ها همزمان با مذاکرات، بحث‌های مالی نیز­ آغاز می‌شود، سپس ­طراحی، بعد از آن­ مهندسی و در نهایت مرحله­ نصب است، اما مهم آن است که این کارها در زمان خود­و طبق زمان بندی به خوبی انجام شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: یکی از مهمترین مراحل این طرح ­­­موضوع بسته ­مالی بود که به ۲۰۰ میلیون یورو تجهیزاتی اعتبار نیاز دارد، منابعش از طریق ­بانک‌های اتریش در حال تأمین است که بعد از­ عملیاتی شدن بیمارستان، از محل درآمد آن، تسهیلات­ بازپرداخت خواهد شد.

کمالوندی گفت: بسته مالی­ مهمترین بخش طرح بیمارستان هسته‌ای بود که به سرانجام رسیده است.

طرح ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور ­­بر اساس تفاهم‌نامه میان­­ سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت­ اردیبهشت ۹۴­ ­در تهران آغاز شد.

ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای به مردم و ارتقای دانش هسته‌ای برای بکارگیری رادیو داروها و ارتقای استاندارد تجهیزات پرتودهی به دیگر بیمارستان‌ها از اهداف ساخت این بیمارستان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.