ساری- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ارائه خدمات تخصصی در اورژانس های مازندران خبر داد.

ارائه خدمات در اورژانس های مازندران تخصصی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حامد روحانی زاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین با اشاره به اینکه اورژانس ها را به سمت تخصصی تر شدن سوق داده ایم، اظهار کرد: با تربیت نیروی انسانی که در دستور کار داریم، در آینده تمام اورژانس ها با طب اورژانس اداره خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین از افتتاح اورژانس مجهز بیمارستان رازی قائم شهر در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ساختمان جدید بیمارستان رازی قائم شهر نیز تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر ۴۴ پروژه بهداشتی درمانی با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، اضافه کرد: ام آر آی بیمارستان امام بهشهر، سی تی اسکن زیرآب، آی سی یو بیمارستان امام ساری و بهسازی بیمارستان امام رضا آمل از مهمترین این پروژه هاست.

روحانی زاده با اعلام اینکه متاسفانه آرایشگاه ها در امور پزشکی دخالت می کنند، اظهار امیدواری کرد تا با اطلاع رسانی دقیق بتوانیم سطح آگاهی جامعه را بالابرده تا مردم برای اقدامات زیبایی به مراکز مجاز مراجعه کنند.

وی افزود: در بازرسی های صورت گرفته با همکاری نهادهای ذیربط، تعدادی از متخلفین به تعزیرات حکوتی معرفی و برخی مراکز نیز پلمپ شدند.

روحانی زاده از راه اندازی سامانه ای استانی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: تمام موسسات مجاز در این سامانه بارگذاری می شوند تا مردم آگاهانه خدمات زیبایی را دریافت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه حدود ۳۹۰۰ بازدید از مراکز درمانگاهی صورت گرفته است، افزود: از مردم می خواهیم تخلفات پزشکی را سامانه ۱۹۱ گزارش دهند  و در این رابطه اطمینان می دهیم از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

روحانی زاده در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین مبنی بر نیمه تعطیل بودن بیمارستان ها در ایام تعطیل، این مساله را تکذیب کرد و گفت: در ایام تعطیل، فرآیند اورژانسی انجام می شود و پزشکان و پرستاران همچنان در حال خدمات رسانی به بیماران هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خدمات بیمارستان های خصوصی مطلوب تر است، توضیح داد: ازدحام در مراکز دولتی بالا بوده و این تعداد از مراجعه کننده، کیفیت را کاهش می دهد.

روحانی زاده اضافه کرد: علیرغم ازدحام در مراکز دولتی، کیفیت خدمات در اینگونه مراکز بالاست و بعنوان نمونه بیمارستان امام ساری بعنوان یک مرکز دولتی، باکیفیت ترین خدمات را ارائه می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با این که چرا پزشکانی که دغدغه های درمانی شان زیاد است بعنوان مدیر در بدنه مدیریتی بکار گفته می شوند، گفت: اغلب مدیران دانشگاه از جمله رئیس دانشگاه، مدیران تمام وقت بوده و در تعداد محدودی از بیمارستان ها، کارهای درمانی هم انجام می دهند.

روحانی زاده با بیان اینکه ساخت ۱۴ کلینیک ویژه در سراسر استان در دستور کار قرار گفت، افزود: بخشی از این کلینیک ها به بهره برداری رسید و بخشی دیگر نیز سال آینده افتتاح می شود.

وی با اعلام اینکه برای بالابردن خدمات درمانی ۱۲۰ پزشک مقیم در مراکز درمانی مستقر هستند، یادآور شد: یکی از مشکلات استان کمبود تخت های ویژه بود که در این رابطه ۱۲۰ تخت ویژه راه اندازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی مرکز دیالیز شهروند ساری بعنوان مجهزترین و کامل ترین مرکز دیالیز کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز با ۵۰ تخت در سه شیفت به بیماران دیالیزی خدمات ارائه می دهد.

روحانی زاده افزود: یک مرکز دیالیز ۵۰ تخته نیز توسط خیرین در قائم شهر در دست ساخت است که تا یکسال آینده به بهر برداری خواهد رسید.

بیمارستان فاطمه الزهرا(س) ساری مجری طرح سکته های حاد قلبی

وی با اعلام اینکه بیمارستان قلب فاطمه الزهرا (س) ساری بعنوان مجری طرح سکته های حاد قلبی انتخاب شده است، ادامه داد: این بیمارستان با وجود مشکلات اعتباری و محدودیت های دیگر، بهترین خدمات را ارائه می دهد.

همچنین بیمارستان بوعلی ساری بعنوان مجری طرح سکته های حاد مغزی انتخاب شد و اگر بیمار در بازه زمانی کمتر از ۴ ساعت مراجعه کند، قطعاً درمان خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مجهزشدن آمبولانس های اورژانس به GPS  اشاره کرد و گفت: با این روند، انتقال بیمار رصد شده و کارهای درمانی به موقع صورت می پذیرد.

روحانی زاده در پایان از اهدای عضو ۱۷۰ بیمار مرگ مغزی از سال ۸۷ تاکنون خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.