بجنورد- استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح متمرکز پروژه های شهرستان بجنورد، بهره برداری از ۸۳۰ پروژه در استان هم زمان با دهه فجر را یادآور شد و با اشاره به مطالبات به حق مردم به خصوص جوانان، شرط پاسخگویی به این دغدغه ها را پیگیری اصلاحات در جامعه دانست.

بهره‌ برداری  از ۸۳۰ پروژه در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این آیینی که چهارشنبه شب برگزار شد، اظهار داشت: میانگین سالانه تعداد پروژه های شهرستان بجنورد در دولت تدبیر و امید ۱۴/۵ درصد رشد داشته و از تعداد سالانه ۳۷۸ پروژه دولت سابق به ۴۳۳ رسیده است و متوسط سالانه مبلغ اعتباری نیز از ۴۰ میلیارد و ۹۲۹میلیون تومان به ۱۱۴ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان افزایش یافته و ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تاکید داریم تا بهره برداری از پروژه ها معطل افتتاح رسمی نباشد و به محض آماده بودن برای بهره برداری سریعا خدمت رسانی به مردم انجام شود و در مناسبت هایی مانند هفته دولت و ایام دهه فجر آمار و ارقام آن به مردم اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: دهه فجر امسال ۸۳۰ پروژه بامجموع هزینه ۴۳۵ میلیاردتومان در خراسان شمالی بهره برداری شد.

صالحی همچنین خطاب به مدیران حاضر در نشست تاکید کرد: قبل از آغاز دهه فجر به تمامی مدیران تذکر دادیم هیچ کار اداری و خدمت به مردم نباید به بهانه شرکت در برنامه های گرامیداشت دهه فجر تعطیل شود و اگر تیم بازرسی گزارشی از این موضوع داشته باشد قطعا برخوردی قاطع و قانونی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تبدیل رعیت به شهروند بزرگترین رهاورد افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که به معنای ایجاد فضای اختیار، تفکر و آزادی است، تصریح کرد: حضرت امام(ره) همواره و در تمام برهه های زمانی انقلاب به پشتوانه مردم حرکت می کرد و بر میزان بودن رای و نظر ملت همواره تاکید داشتند و مقام معظم رهبری هم بر ادامه مسیر حضرت امام(ره)تاکید دارند.

صالحی بیان داشت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ما هیچ هدفی جز اهداف ترسیم شده امام راحل نداریم و فقط متناسب با زمان و مکان تفاوت در روش های نیل به این اهداف وجود دارد.

صالحی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این سوال که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود؛ پس چرا باید از فضای مجازی ترسید ، افزود: حرکت ما باید به سمتی باشد که همراه مقابله با نقاط منفی فضای مجازی بتوانیم نقاط مثبت آن را تقویت کنیم و در این مسیر بستن فضای مجازی کار درستی نیست.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۲۰۰۰ هر ساله علم و دانش به اندازه ۲۰ سال گذشته خود رشد دارد و هر هفته شاهد یک انقلاب صنعتی هستیم و بنابراین رسیدن به دانش و تکنولوژی روز دنیا و به روزرسانی آن نیاز امروز ماست.

صالحی اظهار داشت: مردم ولی نعمت و ارباب رجوع و ما مسئولان خادم آنان هستیم؛ وقت مدیران هم بیت المال و متعلق به مردم است و بنابراین بیان مشکلات و رسیدگی به امور مردم و ارائه راهکارها برای حل آن نباید تنها معطوف به زمان های خاص باشد.

وی همچنین با بیان دیدگاه های مختلف سیاسی موجود، مطرح کرد: برای رسیدن از وضع موجود به مطلوب دو راهکار متفاوت وجود دارد که یکی اصلاحات و استفاده از قوانین و مقرارت موجود که همان نگاه اصلاح طلبی است و دیگری ساختارشکنی و امروز برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند اصلاحات هستیم.

صالحی تاکید کرد: نسل جوان کنونی پرسشگر و مطالبه جوست و تکلیف محور نیست بلکه باید اقناع شود و همچنین همه باید صدای اعتراضات به حق مردمی را بشنویم و برای پاسخگویی به آن اهتمام جدی داشته باشیم چرا که قطعا تلنگر و اعتراضات بعدی موجب سوء استفاده بیشتر مخالفان نظام و انقلاب خواهد شد بنابراین باید با قبول کردن ضعف ها و اشکالات برای حل مشکلات گام برداریم.

وی در ادامه به تعریف اقتصاد مقاومتی پرداخت و با اشاره به حرکت دولت در این مسیر گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی در شرایط تحریم و فشار، تحمیل تورم ۴۰ یا ۵۰ درصدی بر مردم را شاهد نباشیم و جز این، بیراهه رفتن است.

صالحی افزود: هدف جمهوری اسلامی رساندن انسان ها به مدارج والای انسانیت و معنویت است و برای تحقق این اهداف باید در گام نخست شرایط رفاهی و قدر اختیار به آنان داده شود.

وی تصریح کرد: دلخوشی به وضع موجود ما را دچار مشکل می کند و باید با تکیه بر همدلی و همکاری فضای خوب هم افزایی را در جامعه ایجاد کنیم و با توجه به رای اکثریت ملت به برنامه های دولت تدبیر و امید همه باید کمک کنند شرایط زندگی با نشاط برای مردم فراهم و در جامع روحیه بخشی شود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری و فرماندار بجنورد هم در این مراسم اظهار داشت: دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۶۴ پروژه با اعتبار بیش از ۱۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هستیم.

محمود ثمینی تصریح کرد: بخشی از پروژه های دیگر نیز آماده بهره برداری هستند ولی با توجه به سفر وزیران حوزه های مربوط به استان در آینده ای نزدیک، افتتاح رسمی این پروژه ها به آن زمان موکول شد.

وی هدف اصلی انقلاب را برطرف کردن محرومیت ها توصیف کرد و افزود: دستور تشکیل جهاد سازندگی، بسیج مستضعفان، سپاه پاسداران و نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل در سال های اول انقلاب با هدف زدودن عقب ماندگی های زمان طاغوت بود.

وی ادامه داد: دولت های مختلف پس از انقلاب خدمات مختلفی ارائه کردند و در دولت تدبیر و امید هم علی رغم کاهش قیمت نفت و به تبع آن کمبود اعتبارات فعالیت های عمرانی ادامه یافت.

ثمینی تاکید کرد: مهم ترین خدمت دولت روحانی طرح تحول نظام سلامت بود که دغدغه بسیاری از مردم را برطرف کرد و امید داریم با اتخاذ راهکارها و اختصاص اعتبارات بیشتر اقدامات بهتر و بیشتری برای رسیدگی به امور بیماران خاص نیز انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.