بجنورد- استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری متمرکز از ۹۰ پروژه شهرستان مانه و سملقان از افزایش ۲/۵ برابری اعتبارات این شهرستان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

اعتبارات شهرستان مانه و سملقان ۲/۵ برابر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این آیین اظهار داشت: متوسط سالانه اعتبارات ریالی شهرستان مانه و سملقان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت سابق رشد ۱۴۴ درصدی داشته و از ۱۸ میلیارد میانگین سالانه به ۴۴ میلیارد تومان رسیده است که با مقایسه میانگین قیمت ها و درآمد دولت با گذشته قطعا این عدد و رقم بزرگتر خواهد بود.

وی افزود: میانگین تعداد پروژه های این شهرستان نیز از ۱۹۹ پروژه در سال، اکنون به ۲۶۲ پروژه رسیده است.

وی با اشاره به بهره برداری از بوستان ویژه بانوان شهر آشخانه تاکید کرد: جایگاه زنان، مادران و همسران در شکل گیری انقلاب بسیار موثر بوده است و اگر رشادت ها و حمایت های آنان نبود قطعا انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید.

صالحی با تاکید بر اینکه پارک ویژه بانوان در ایام تعطیلات به پارک خانواده تبدیل شود ، افزود: ایجاد پارک ویژه بانوان در تمامی شهرهای استان با هدف ایجاد فضایی با نشاط و شاداب تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار استان قرار گرفته و همچنین این بوستان ها در تمامی شهرهای مراکز ۸ شهرستان باید تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از کتابخانه عمومی و پارک ویژه بانوان شهر آشخانه در محل پارک وحدت این شهر بودیم که چیدمان این مجموعه همراه با با یادمان شهدای گمنام در یک محل بسیار خوب و منسجم است و یادآور اصلی ترین اهداف انقلاب یعنی معنویت و تاکید بر دین است.

صالحی تاکید کرد: تمامی این اقدامات ماحصل همکاری و تلاش افراد مختلف است و ما قدردان زحمات آنان هستیم و امیدوار هستیم تا در آینده مشکلات استان را با کمک و همراهی نمایندگان برطرف کنیم.

نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس هم در این آیین اظهار داشت: خدمات شایسته نظام جمهوری اسلامی در دوران پس از انقلاب باید به خوبی به سمع و نظر مردم رسانده شود.

علی قربانی گفت: اهتمام دولت کاهش مشکلات مردم است و برای سال آینده تسهیلات با کارمزد تک رقمی برای اشتغال روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با ایجاد بسترهای لازم باید بخش سرمایه گذاری در کشور رونق بگیرد و در این بخش مجلس تدابیر مختلفی را لحاظ کرده است.

فرماندار مانه و سملقان هم در این مراسم اظهار داشت: بخش مانه وسیع ترین بخش استان است و پراکنده ترین روستاهای استان در این بخش قرار دارد و علی رغم وجود قومیت های مختلف مردم این منطقه با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند.

غلامرضا عوض زاده افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد اتفاقات خوب در این بخش هستیم و طی این سالها ۵۷ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصد در این بخش هزینه شده است.

وی مطرح کرد: ایجاد مجتمع های آبرسانی و ایجاد مراکز مختلف بهداشتی و درمانی از مهمترین این اقدامات است و سال ۹۷ گازرسانی به تمام روستاهای مانه و سملقان، تکمیل و بساط مدارس خشتی و گلی شهرستان هم برچیده می شود.

عوض زاده رسیدگی به مباحث مرتبط با کارخانه سیمان سمنگان، مجتمع گلخانه ای امام رضا(ع)، بهره مندی مردم ۳۴ روستا از آب آشامیدنی سالم از سد شیرین دره، اجرای عملیاتی شریان های اصلی راه این منطقه همچون راه روستایی کهنه جلگه، شیرین دره، قلندر تپه و توپ چنار و همچنین اجرای فاز ۳ و ۴ شبکه آبیاری سد شیرین دره را درخواست اصلی مردم شهرستان مانه و سملقان دانست.

در این آیین ۹۰ پروژه شهرستان مانه و سملقان با هزینه کرد ۳۸ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان بهره برداری شد و در پایان استاندار و همراهان با خانواده شهیدان رامین و محمدامین صالحی در شهر پیش قلعه دیدار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.