کرج - چهل وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج با محوریت تصویب لایحه ساماندهی بافت های فرسوده و واگذاری ساختمان فرهنگسرای خط و تذهیب به هنرمندان خطاط کرج برگزار شد.

تسهیل سرمایه گذاری در بافت های فرسوده /واگذاری فرهنگسرای«خط وتذهیب» به خوشنویسان کرج

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، در این نشست که صبح امروز یکشنبه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد لایحه توافق نامه مربوط به بهسازی و نوسازی  بافت های فرسوده شهر کرج که در جلسه گذشته به کمیسیون عمران ارجاع شده بود مجدد مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص این لایحه گفت: در دو ماه گذشته همایشی در بحث سرمایه گذاری در کرج برگزار شد تا با مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاران برای بهسازی و نوسازی وارد بافت های فرسوده شوند.

وی در ادامه گفت:  ۶۰ سازنده بزرگ در این همایش شرکت  کردند که برنامه های ۱۵ سازنده در این خصوص مورد توافق قرار گرفت و به این موضوع ورود کردند.

وحیدی با بیان اینکه  بسیاری از اراضی بافت های فرسوده ای قولنامه ای هستند، گفت: باید حقوق افرادی که در این طرح مشارکت می کنند تامین شود.

احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج نیز در این زمینه گفت: بافت های فرسوده کرج از لحاظ فنی مشکلاتی دارد که باید تمام جوانب در نظر گرفته شود چراکه بر اساس ماده قانونی،   ۲۵ درصد سرانه خدماتی در این حوزه بوده و به علت  طرح تفصیلی سرانه های خدماتی در محدوده های بافت فرسوده دیده شده است.

 گفتنی است، این لایحه با دو قید رعایت مفاد قانون ماده ۴ و پرداخت ۵۰ درصد سهم سازمان از طرف سرمایه گذاران به تصویب اعضای شورای شهر کرج رسید.

در ادامه جلسه لایحه ای  بررسی شد که شهرداری کرج در نظر دارد در راستای ایجاد تسهیلات آموزش هنر خوشنویسی در میان جوانان و علاقمندان شهر کرج با هدف مساعدت به هنرمندان ساختمان فرهنگسرای (خط و تذهیب) را با مالکیت شهرداری به صورت مشارکتی مدت چهار سال در اختیار انجمن خوشنویسان کرج به منظور توسعه آموزش قرار دهد.

سخنگو شورای شهر کرج در این خصوص گفت: کرج باید مهد مرکز خط ایران باشد و در ایجاد مکان های فرهنگی  و این فرهنگسرا تلاش کرد چراکه حمایت از انجمن خشنویسان یکی از اقدامات شایسته شورای شهر کرج است.

رحیم خستو با بیان اینکه باید وارد خط مشی امورهنرمندان نشویم و دخالتی نکنیم تا با مشکل مواجهه نشوند، گفت:  هنرمندان خوشنویس که با هنر اسلامی عجین هستند را باید ارج نهاد.

رئیس کمیسیون بودجه نیزگفت: ساختمان مذکور با قدمت و سابقه بالا نیازمند حفظ و توسعه می باشد و باید در توسعه برند خطاطی  کرج تلاش مضاعف کرد.

زارع با بیان اینکه اساتید خطاطی ایران در طالقان و البرز رشد کرده اند، گفت: در این مراکز کمک شود اساتید بیشتری پرورش پیدا کنند.

نائب رئیس شورا در ادامه جلسه گفت: شورای پنجم حامی فرهنگ می باشد و در این زمینه با سمن ها گزینشی برخورد نکنیم.

منصور وحیدی با بیان اینکه در بودجه سال آینده  برای محلات محروم خانه هنر و خانه فرهنگ در نظر گرفته شود، گفت: در کمیسیون فرهنگی در این خصوص رای مثبت داده شود.

در این مصوبه مشارکت چهار ساله با انجمن خشنویسان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

دیگر لایحه مطرح شده در شورای شهر مربوط به ردیف اعتباری تملک حاشیه دریاچه مصنوعی (رودخانه  کرج) بود که در نهایت به تصویب رسید.

براین اساس مقرر شد درخصوص پروژه تملک خیابان تهران در ورودی شهر با مبلغ بالغ بر ۱۵میلیارد تومان که دارای کاربری گردشگری است اقدام لازم صورت گیرد و حد فاصل بلوار شورا تا رودخانه کرج جهت احداث تفرجگاه شهری به بخش خصوصی واگذار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.