قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بایستی تحول گرایی بر مبنای مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهمترین اولویت در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد دنبال نماییم.

لزوم تحول گرایی بر مبنای مدیریت جهادی در عرصه تولید و اقتصاد

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: یکی از بندهای مهم منشور ٧ گانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت معززآستان قدس رضوی ساماندهی شرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مجموعه است.
وی تصریح کرد: باید کار را با همین ریل گذاری صورت گرفته و با شتاب و قوت ادامه دهیم و بهره‌وری موقوفات، موسسات و شرکت‌های منتسب به امام رضا(ع) را مهمترین وظیفه و رسالت خود بدانیم.
رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی در ادامه با برشمردن شاخصه‌های مدیریت جهادی از منظر رهبر معظم انقلاب، گفت: اخلاص در برنامه‌ها، توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس و دوری از اختلافات از مهمترین این ویژگی‌هاست.
وی اذعان داشت: دشمن شناسی، کارآمدی، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت ها، حرکت مبتنی بر علم و درایت، همت عالی همراه با انگیزه خدمت و مبارزه با مصرف گرایی، اشرافی گری، سستی، تنبلی و انحراف از مسیر آرمان گرایی از دیگر مصادیق بارز مدیریت جهادی مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب است.
بختیاری افزود: درآمد و عواید شرکت ها و موسسات اقتصادی آستان قدس رضوی تامین کننده بخشی از هزینه های خدمات برای رفاه و آرامش زائران امام رضا(ع) است و مدیران، کارکنان و کارگران این مجموعه ها، خادمان اقتصادی امام رئوف(ع) محسوب می شوند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر صرفه جویی و اصلاح برخی روندهای غیرضروری اظهار داشت: توجه به سرمایه انسانی، مشورت با نخبگان و فعالان اقتصادی، افزایش بهره‌وری با ورود جدی به عرصه فناوری های جدید و دانش بنیان از موارد مورد انتظار تولیت معزز آستان مقدس امام رضا(ع) است.
وی گفت: در دوسال اخیر اقدامات شایسته ای در جهت شناسنامه کردن شرکت ها، شناسایی و احصاء نقاط قوت و ضعف و راهکارهای رساندن به بهره وری بالای شرکت‌های اقتصادی انجام شد و برنامه زمان بندی مدونی نیز برای تحقق این هم با برگزاری منظم مجامع صورت گرفت.
در ادامه این مراسم، سید مرتضی بختیاری ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات مهندس عطارزاده، حسب تایید تولیت آستان قدس رضوی، سید رضا فاطمی امین را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان اقتصادی رضوی معرفی کرد.
سیدرضا فاطمی امین؛ دانش آموخته دکتری مدیریت راهبردی دانش است و در سوابق اجرایی او عضو هیت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی وجود دارد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.