تربت جام ـ فرماندار تربت جام از برگزاری دوره بعدی کنگره ملی با محوریت در سه گرایش عمران، معماری و شهرسازی در سال آینده در تربت جام خبرداد و گفت: برگزاری کنگره های علمی می تواند به توسعه پایدارتربت جام کمک کند.

برگزاری کنگره های علمی می تواند به توسعه تربت جام کمک کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرتضی حمیدی که عصر امروز در مراسم اختتامیه کنگره ملی و عمران شهری در تربت جام سخن می گفت افزود: حضور پژوهشگران و اندیشمندان از داخل و خارج از کشور با موضوع مهم این کنگره در جهت تحقق راهبرد های توسعه پایدار شهرستان نقش به سزایی ایفاء نموده و توانسته ایم در این کنگره ملی به اهداف مهمی دست پیدا کنیم.

وی آخرین دستاوردهای جدید معماری و پروژه های تحقیقاتی در رفع مشکلات منطقه و تلاش جامعه علمی برای کسب یافته های جدید را از دستاوردهای این همایش برشمرد و افزود: از دیگر دستاورد های مهم کنگره، طرح های نوین و ایده های جدید در بخش معماری و عمران بود که امیدواریم به مرحله اجرا برسد و همچنین ایجاد بستر مناسب برای افزایش سطح علمی و آشنایی بیشتر پژوهشگران جوان در ارتباط با معماری و عمران شهری از دیگر دستاورد های کنگره بود.

وی گفت: فرصت سازی برای پژوهشگران در مسایل اساسی حوزه عمران شهری و چالش های مربوط به آن می تواند به قابلیت های منطقه و کشور کمک کند و چنین همایش های علمی با رویکرد به زیر ساخت های موجود منطقه مثمر خواهد بود.

فرماندار تربت جام گفت: کنگره ملی معماری و عمران شهری در دانشگاه وحدت به نحو احسن انجام گردید و این خود سرآغاز یک رشته مطالعات و جریانهای علمی نیز خواهد بود. این کنگره با حضور دانشمندان ایرانی از دانشگاههای مطرح کشور مانند شهید بهشتی، دانشگاه تهران، شهید باهنر کرمان و سایر دانشگاهها و ۱۱ دانشمند از کشورهای استرالیا، عراق و کاندا برگزار گردید.

وی گفت: این کنگره به پایمردی و همت دانشگاه وحدت و همکاری جمعی از اساتید، نهادهای ملی و خصوصی برگزار شده است و امید می رود تا دانشگاههای موجود در شهرستان در راستای ارتقاء و دانش افزایی منطقه گام بردارند تا توسعه پایدار در شهرستان روند رو به رشدی به خود بگیرد.

شایان ذکراست، مراسم اختتامیه کنگره ملی معماری و عمران شهری که از روز چهارشنبه آغاز شده بود عصر امروز با قرائت قطنامه به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.