بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: در بودجه سال آینده به بحث تبعیض و نگاه‌های طبقاتی توجه ویژه شده و زمینه‌های تبعیض و فساد مالی در بودجه سال آینده حذف شده است.

حذف زمینه‌های فساد مالی در بودجه ۹۷/ پاداش‌های میلیاردی مدیران به ۷ برابر حقوق کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در جمع اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: برای بودجه امسال در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی شده و این بودجه به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است.

وی گفت: تبعیض و فساد یکی از مشکلات کشور است و رهبر معظم انقلاب بارها در این خصوص تذکر دادند اما در بودجه امسال به بحث تبعیض و نگاه‌های طبقاتی توجه ویژه شده و تبعیض و فساد در بودجه حذف شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به  افزایش حقوق، افزود: بر این اساس کسانی که حقوق بالا دریافت می‌کنند از درصد پایین و کسانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند از درصد بالای افزایش حقوق برخوردار می‌شوند.

عبادی تصریح کرد: همچنین مصوب شد تا حقوق مقامات، نمایندگان، رئیس جمهور و وزرا غیر از اعضای هیات علمی و قضات هیچ‌گونه افزایشی پیدا نکند.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی جزو ذخایر کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: برخی‌ها در کشور گاهی مواقع ۸۰۰ میلیون تا یک‌میلیارد تومان پاداش پایان خدمت دریافت می‌کردند اما در مجلس برای این موضوع سقف تعیین شد و حداقل پاداش هفت برابر حقوق است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از آب‌ها به صورت روان آب هدر می‌رود و سفره‌های زیرزمینی با کمبود آب مواجه است.

عبادی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان آب آشامیدنی ندارند، اظهار کرد: دو طرح آبخیزداری به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد و آقای لاریجانی نیز از مقام معظم رهبری این اجازه را دریافت کرد تا ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای استان تخصیص یافت، افزود: باید بحران آب در استان کاهش پیدا کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: امسال به بودجه دانشگاه صنعتی بیرجند مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد تومان افزوده شده است که امیدواریم با این افزایش اعتبار برخی از مشکلات برطرف شود.

عبادی با بیان اینکه در نوع مدیریت مصرف آب دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: وزارت نیرو برای باروری ابرها در خراسان‌جنوبی قول داده و استان اولویت نخست وزارت نیرو برای باروری ابرها است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.