اصفهان- استاندار اصفهان در دیدار مدیرکل زندان‌های استان از حمایت همه جانبه در راستای توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندانها اعلام امادگی و قول مساعدت داد.

حمایت همه جانبه از فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندانها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان اصفهان، در این دیدار محسن مهر علیزاده  طی سخنانی از زندانبانی به عنوان کاری سخت و پرمشقت یاد کرد و گفت:زندانبانی شغلی است که تمام ابعادش منفی است و تبدیل کردن این ابعاد به نتایج مثبت علیرغم صرف انرژی زیاد از گام های بسیار خوب بشمار می آید.

وی ادامه داد: استقامت و دوام در کار زندانبانی واقعا سخت ودشوار است اما برای گرفتن نتیجه مثبت باید از بهترین روش ها استفاده کردو در بد ترین شرایط بهترین فرصت ها را بوجود آورد.

 مهر علیزاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتقال زندان مرکزی اصفهان نیز گفت: خروج زندان از داخل شهر ها حرکت خوبی است و با تدابیر مدیریتی و بکار گیری نیرویی متخصص و پیگیر در راستای حضور سرمایه گذار مناسب انتقال زندان نیز به خوبی صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان حضور همه جانبه دستگاههای اجرایی فرهنگی استان برای رفع مشکلات زندانها را خواستار شد و گفت: دستگاههای اجرایی و فرهنگی در راستای توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی و سالم سازی مددجویان وبازگشت آنها به آغوش خانواده و جامعه با انعقاد تفاهم نامه های  همکاری باید حضوری مستمر داشته باشند و در این زمنیه نیز از هیچ حمایتی فروگذار نخواهم کرد.

دکتر مهر علیزاده در پایان سخنانش توصیه کرد از تمامی ظرفیت های دستگاههای مختلف استان، دانشگاهها، اساتید و داشنجویان مرتبط، خیریه ها، ظرفیت های کاهش جمعیت کیفری با تعامل بیشتر با دستگاه قضایی، دستگاههای حمایتی و رفاهی و همچنین ظرفیت سرمایه گذاران دلسوز در امر توسعه فعالیت های اشتغال زایی و حرفه آموزی استفاده بهینه صورت پذیرد.

در این دیدار که معاونین اداری مالی و سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای استان، مدیرزندان مرکزی و مدیر نمایندگی بنیاد تعاون نیز حضور داشتند، مدیرکل زندان های استان اصفهان طی ارائه گزارشی به روند فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در زندان های استان پرداخت وگفت: تلاش در راستای بازاجتماعی نمودن مددجویان و اصلاح و تربیت افراد آسیب دیده جامعه مهمترین هدف زندانبانی است.

گرجی زاده با قدردانی از توجه و نگاه مثبت و موثر استاندار و مجموعه استانداری اصفهان به خدمات زندانبانی به فرسودگی زندانها اشاره کرد و گفت:در حال حاضرزندانهای شهرستان های شهرضا-خمینی شهر و زرین شهر بدلیل قدمت طولانی و فرسودگی نیازبه جانمایی زمین و انتقال زندان دارد که امیداست با تعامل و حمایت های بیشتر مسئولین اجرایی استان این امر نیز محقق یابد.

مدیرکل زندانهای استان درادامه از فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر تمام توان و تلاش پرسنل زندانهای استان بر بازگشت صحیح و اصولی زندانیان به آغوش جامعه است که با فعالیت های اشتغال زایی فرهنگی قرآنی مذهبی و مشاوره ای زمینه توسعه آن را مهیا نموده اند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان با روحیه ای ایثارگرانه علیرغم تمامی کمبودها و مشکلات مالی و اعتباری در این راستا قدم برداشته اند از استاندار خواست تا نسبت به اعمال بودجه مناسب ویژه کارکنان و زندانها و همچنین افزایش نیرو در جهت راه اندازی زندانهای جدیدالاحداث حمایت بیشتری صورت گیرد.

گرجی زاده فعالیت درراستای کاهش جمعیت کیفری براساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه و تاکید رییس سازمانزندانها را از اولویت های مهم این مجموعه دراستان نام برد و اظهارداشت:در سال جاری با حمایت رئیس کل داگستری و دادستان مرکز استان جلسات موثر و خوبی در این زمیه برداشته شده وبا برپایی جشن های گلریزان برنامه های تلویزیونی زمینه آزادی بیش از ۵۰۰ زندانی جرائم غیر عمد مهیا و با اخذ رضایت از دیگر شکات زندانیان جرائم عمد نیز با تدابیر قضات و مجموعه محاکم قضایی بازگشت زندانیان را به جامعه به دنبال داشته است.

مدیرکل زنداهای استان اشتغال بیش از ۷ هزار زندانی در کارگاههای اشتغال و خدمات شهری را ازجمله فعالیت های بی نظیر کشوری در این استان نام بردو گفت: در طی ۱۱ ماهه سال جاری بیش از۲ میلیارد تومان حقوق فقط  به زندانیان شاغل در کارگاهها پرداخت شده است.

وی حضور زندانیان در فعالیت های فرهنگی و قرآنی را یکی از راههای مهم وموثر در بازگشت مددجویان برشمردو گفت: حضور بیش از ۲۴۰۰ زندانی حافظ یک جز تا سی جز کامل قرآن در زندانهای استان و برنامه های ملی و مذهبی توانسته است نحوه برخورد مددجویان با خانواده و جامعه را تغییر و زمینه مناسبی را مهیا نماید.

وی درپایان سخنانش در راستای انتقال زندان مرکزی، توسعه فعالیتهای اشتغال زایی و خوابگاهی، حضور دستگاههای حمایتی و رفاهی، اجرایی را در جهت بیشتر اهداف زندانبانی خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.