تربت جام ـ نویسنده و کارگردان تئاتر یلدای آخر گفت: این تئاتراز ۴ اسفندماه به مدت ۱۰ روز به روی صحنه رفت واین تئاتر تلنگری برای بیدار شدن وجدان ما باشد.

تئاتر یلدای آخر در تربت‌جام روی صحنه رفت

رسول محمدنیا که دراداره ارشاد اسلامی تربت جام حضورداشت در گفت‌وگو با قدس آنلاین به موضوع این تئاتر اشاره کرد و گفت: موضوع تأثیر شخصیت دکتر کوثری، پزشک نیکوکار تربت‌جامی بر مردم نیازمند می باشد و این تئاتر حاصل تمرین سه‌ماهه گروه هنری مهرگان تربت‌جام به سرپرستی داود عظیمی است.

وی اظهارداشت: این نمایش حول محور انسان‌هایی می‌گذرد که به ‌نوعی از کمک‌های آن طبیب مهربان، مرحوم دکتر کوثری بهره‌مند می‌شدند. با فوت این پزشک مهربان، خیلی از این نیازمندان، دیگر کمکی این‌چنینی دریافت نکردند و درواقع با این پزشک انسان ‌دوست همراه شدند.

نویسنده و کارگردان تئاتر یلدای آخر گفت: مرحوم دکتر کوثری حدود ۴۰ سال بدون توقع و منت به‌صورت شبانه‌روزی برای مردم این دیار خدماتی به‌یادماندنی ارائه داد. او نیازمندان را به‌صورت رایگان مداوا و داروی رایگان به تنها می‌داد. تاریخ تربت‌جام، هیچ‌گاه او را از یاد نخواهد برد.

وی افزود: چه خوب بود که هنوز هم افرادی مانند دکتر کوثری‌ها زیاد می‌بودند تا راه این پزشک انسان‌دوست ادامه‌دار می‌ماند. هنوز افراد نیازمند زیادی داریم که چشم‌به‌راه کمک و یاری افراد توانمند هستند و شاید این تئاتر تلنگری برای بیدار شدن وجدان ما باشد.

وی داود عظیمی را به‌عنوان دستیار کارگردان و مشاور هنری معرفی کرد و افزود: طراحی و اجرای نور را یوسف فخر و نیز طراحی دکور نمایش و مدیر تولید، اشکان حیدری است.

وی بابیان اینکه در این تئاتر ۲۱ نفر ایفای نقش می‌کنند که ۱۳ نفر به‌عنوان بازیگر و ۸ نفر در بخشی از این نمایش به اجرای بازی‌های آئینی تربت‌جام می‌پردازند، گفت: الهه سروی، سیده نازنین موسوی، احمد درویش رحیمی، ساناز هاشمی، عذرا بهرامی، داود عظیمی، هادی عبدالهی، مهلا جدی، سعید پارسا، حسین سلیمانی، امیر سربلند و عسل ربانی به‌عنوان بازیگران و گروه بازی‌های آئینی شیخ جام به سرپرستی امید علی ملکی در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.

محمد نیا گفت: با تلاش و تمرین این هنرمندان تئاتر یلدای آخر به مرحله بازبینی رسید و با اخذ مجوز نمایش از ۵ اسفند به مدت ۱۰ روز در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.