اصفهان- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش کلاهبرداری ها با شگرد فروش اینترنتی در اصفهان خبر داد و به مردم توصیه کرد چنانچه قصد خرید به صورت اینترنتی دارند، از پرداخت مبلغ کالاها قبل از دریافت آن خودداری کنند.

افزایش کلاهبرداری ها با شگرد فروش اینترنتی در اصفهان

سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: این روزها یکی از مسایلی که در فضای مجازی مورد توجه ویژه قرار گرفته، اشتغال و کسب و کار الکترونیک و خرید و فروش‌های اینترنتی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را پشت سر می گذاریم و مردم تمایل به ایجاد تغییر در لوازم منزل از جمله خرید مبلمان، فرش و دیگر نیازها دارند و برای صرفه جویی در وقت از طریق شبکه های مجازی خرید می کنند، باید به اینکه از شرکت معتبر خرید می کنند یا خیر مطمئن شوند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتای اصفهان ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی را در قالب برنامه بلند مدت در دستور کار قرار داده است، گفت: این پیگیری ها در زمان کوتاه بازخورد نخواهد داشت.

سرهنگ مرتضوی از افزایش کلاهبرداری ها با شگرد فروش اینترنتی در اصفهان خبر داد و به مردم توصیه کرد چنانچه قصد خرید به صورت اینترنتی دارند، از پرداخت مبلغ کالاها قبل از دریافت آن خودداری کنند.

وی در ادامه متولی اصلی کسب و کارهای اینترنتی را سازمان صنعت، معان و تجارت و زیر مجموعه تجارت الکترونیک این سازمان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش کلاهبرداری ها در خرید و فروش های فضای مجازی، مردم باید بیشتر مواظب آسیب های موجود در این فضا باشند و هرگز کالایی را پیش خرید نکنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهارکرد:  شهروندان می توانند در صورت مواجهه با هرگونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیر اخلاقی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.