بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: هیچ عمل غیر قانونی قابل حمایت و قابل توجیه نیست و دستگاه قضایی هیچگونه مماشاتی با متجاوزین به بیت المال و اراضی ملی و نیز تهدیدکنندگان حوزه محیط زیست و سلامت و بهداشت مردم ندارد و با تشکیل پرونده های قضایی تا رسیدن به نتیجه، پیگیری دقیق خواهد داشت.

هیچ عمل غیر قانونی قابل حمایت و توجیه نیست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین جعفری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، بی توجهی ، بی مبالاتی و بی تفاوتی نسبت به اموال عمومی بیت المال را یکی از آسیب های جدی انقلاب اعلام کرد.

وی گفت: انسان باید در همه حال و درهمه جا خدای متعال را در نظر بگیرد و بداند که خداوند ناظر بر اعمال و رفتار اوست.

وی انسان را شاهکار خلقت خدای متعال در بین تمامی مخلوقات طول تاریخ عنوان کرد و منزلت، جایگاه و شان بسیار بالای انسان در مقام جانشینی و خلیفه الله را ناشی از دمیده شدن روح منور خداوند در جسم ناچیز انسان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری، توجه بیش از حد به مسائل دنیایی و سرکشی و نافرمانی ناشی از بی عدالتی و انجام معاصی را باعث نزول و خدشه دار شدن جایگاه، منزلت و شان بسیار بالای انسان اعلام کرد.

وی ضمن تاکید بر مراقبت از اعمال ، رفتار و کردار افزود: خدای متعال این شان و منزلت و جایگاه را تا زمانی برای ما منظور و مقرر فرمودند که ما خودمان حافظ و نگهبان آن باشیم؛ لذا می بایست خودمان مراقبه و محاسبه داشته باشیم و به فکر اصلاح اشتباهات گفتاری و کرداری خود باشیم.

این مقام قضایی از قرآن و عترت به عنوان نسخه نجات بخش برای هدایت و جلوگیری از سقوط بشریت در هنگامه سختی ها یاد کرد و افزود : انسان ها می بایست در مواجهه با گناهان و هواهای نفسانی ، از شر شیاطین به خدا پناه برده و تنها ملجا و پناهگاه خود را خدای متعال بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری کارکردهای انقلاب ، آسیب شناسی انقلاب، اولویت های نظام و انقلاب و آینده این انقلاب را چهار نکته مهم سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم مومن و انقلابی تبریز در ۲۹ بهمن ماه امسال دانست و افزود: ما وظیفه داریم بعد از اینکه مقام معظم رهبری سخنانی را بیان می نمایند، آن را جدی بگیریم و ضمن مطالعه و بررسی ، در جهت برنامه ریزی و عمل به فرمایشات ایشان تلاش نماییم.

وی با ذکر دستاوردهای انقلاب گفت: الحمدالله نظام در حالی وارد ۴۰سالگی خود می شود که کارکردهای بسیار موفق و درخشانی در حوزه ها و زمینه های مختلف داشته است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ، حرکت به سمت اشرافی گری ، بی توجهی به طبقه ضعیف و دل بستن به طبقه مرفه و زیاده خواه ، امیدبستن به بیگانگان به جای تکیه بر مردم، امتیاز طلبی مسئولین و بی مبالاتی نسبت به بیت المال را از جمله آفت ها و آسیب های انقلاب ذکر شده در سخنان اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرده و خاطر نشان کرد: ما باید به معنای واقعی کلمه از انقلاب و دستاوردهای آن مراقبت داشته باشیم و نگذاریم که آسیبی به آن وارد شود .

حجت الاسلام و المسلمین جعفری درخصوص  وظیفه مسئولین نسبت به حفظ و صیانت از انفال، بیت المال و سرمایه ملی گفت : مسئولین امر به عنوان سنگربانان و حافظان اصلی بیت المال وظیفه دارند هرجایی که اشخاص حقیقی یا حقوقی  قصد دستبرد ، دست اندازی ، تعدی و تجاوز به بیت المال و انفال را داشته باشند، نسبت به حفظ و بازپس گیری آن پیگیری و اقدامات لازم را تا رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند؛ البته این اقدامات می بایست برای مردم ملموس و محسوس باشد و مردم در جلوی چشمان خود ببینند که مسئولین در این راستا با تمام وجود و نه شعارگونه و در قالب جلسه و همایش و بروشور، پیگیر و حافظ اموال عمومی هستند.

عالی ترین مقام قضایی استان با اشاره به مشخص بودن وظیفه شورای حفظ حقوق بیت المال، اذعان داشت: این شورا در راستای حفظ حقوق بیت المال ، هیچ رفتار خلاف قانونی را مصوب نخواهد کرد و در چهارچوب قوانین از هر عمل قانونی حمایت و با هر عمل غیرقانونی از هر شخص یا مجموعه ، مقابله خواهد کرد.

وی درخصوص پرداخت تعرفه های قانونی متناسب با استفاده از خدمات آب، برق، گاز و ... تصریح کرد: مسیر قانونی کاملا مشخص و شفاف است ؛ ولی افرادی برخلاف جریان قانونی ، اقدام به بهره برداری سوء از این خدمات و امتیازات نموده و خودسرانه انشعاباتی گرفته اند که در این راستا نیازمند است برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

این مقام قضایی خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: در اجرای خدمات قانونی می توان تسهیلاتی را اندیشید و فراهم آورد، ولی اقدامات غیر قانونی قابل حمایت و توجیه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری با تاکید بر لزوم هوشیاری ، مراقبت و برنامه ریزی دستگاه ها جهت کشیک ایام تعطیلات عید نوروز ، گفت: معمولا در تعطیلات افرادی با تصور نبودن مامورین و مسئولین و نیزتعطیلی دستگاه های دولتی در حوزه های مختلف ، اقدام به انجام اعمال و رفتار مجرمانه در حوزه تصرف و تجاوز به بیت المال و ساخت و ساز ها و تخریب محیط زیست می نمایند ؛ لیکن باید بدانند که مامورین ما در منابع طبیعی و سایر دستگاه هایی که در حوزه  انفال مسئولیت دارند، آمادگی کامل جهت مقابله با مجرمین در ایام نوروز را دارند.

وی درپایان سخنان خود در خصوص تعطیلات نوروز گفت: دستگاه ها مکلف به ارسال لیست کشیک ایام تعطیل نوروز به دبیرخانه شورا هستند؛ دادستانهای شهرستانها نیز موظفند کلیه پرونده های متشکله را بدون وقفه در ایام تعطیل رسیدگی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی به عنوان دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان به مرور مصوبات جلسه قبل و طرح سوال از دستگاه های مربوطه در همین خصوص پرداخت و خواستار پیگیری و گزارش دهی دقیق کمی و کیفی دستگاه ها از اقدامات صورت گرفته بر مبنای آمار و اطلاعات شفاف شد.

مسلم محمدیاران درخصوص اقدامات صورت گرفته ، گفت: پیشنهادات دستگاه ها گرفته شده ، کارگروه های زیرمجموعه شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده و ضمن صدور ابلاغ های عضویت، اهداف و خط مشی و نحوه عملکرد آنها نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه های عضو شورا در جهت صیانت از انفال و اموال دولتی ، بر لزوم تدوین و ارایه برنامه سال ۱۳۹۷ این دستگاه ها در خصوص حفاظت از حقوق بیت المال تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی و همه دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در حفظ و صیانت از انفال و بیت المال مسئولند و می بایست در این راستا پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.