معامله‌گران بورس تهران امروز معاملات کم‌حجم و توأم با افزایش عرضه را به نظاره نشستند، ریزش قیمت‌ کالاهای‌ مهم در بازارهای جهانی و درجا زدن بورس‌های دنیا، باعث شد تا بورس تهران نیز از قافله قرمزپوش‌ها جا نماند.

عقب‌گرد ۱۳۹ واحدی شاخص کل بورس/ شوک بازارهای جهانی در بازار سهام

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران(تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه ۹۶ با کاهش ۱۳۹ واحدی روی رقم ۹۷ هزار و ۹۶۱ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۵۲ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۲۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۰۷ واحدی به رقم  ۱۰۵ هزار و ۲۷۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۱۶۷ واحدی به رقم ۶۹ هزار و ۵۷۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۶۴واحدی عدد  ۲۰۸ هزار و ۶۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی روی رقم یک هزار و ۹۲ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با ۴۶ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۴۲ واحد و پالایش نفت تبریز با ۳۴واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های همراه اول با ۲۵ واحد، سایپا و مخابرات هر یک تا ۱۸ واحد و تاپیکو با ۱۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۳۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۹ هزار و ۸۷۱ نوبت داد و ستد بود.

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران شامل اوراق مرابحه با سود ۱۸ درصدی ایران خودرو، معاملات کد به کد بانک انصار، لوله و ماشین سازی ایران،ایران خودرودیزل،صندوق سرمایه گذاری امین یکم،بین المللی محصولات پارس و پارس خودرو بوده است.

همچنین در بازار نقدی بورس تهران ارزش معاملات اندکی بیش از ۱۷۱ میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لوله و ماشین‌سازی ایران، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، حق‌تقدم خرید سهام کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، حق‌تقدم استفاده‌نشده بانک حکمت ایرانیان، بسته‌بندی ایران، صنعت روی زنگان، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران،‌ کارخانجات تولیدی شیشه رازی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران، لیزینگ ایرانیان، داروسازی دکتر عبیدی، گروه صنایع سیمان کرمان، لوله و ماشین‌سازی ایران متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک ۹۰.۸ درصدی سهام کنترلی سرمایه‌گذاری سبحان به قیمت هر سهم ۲۳۷۶ ریال به یک خریدار حقوقی واگذار شد. درعین‌حال شرکت آتیه پگاه بلوک ۳۱.۵۰ درصدی سهام مدیریتی غیرکنترلی سرمایه‌گذاری کوه نور را به قیمت پایه هر سهم ۳۱۰۱ ریال بر روی میز فروش فرابورس ایران گذاشت که تا این لحظه از انجام این معامله با حضور خریدار حقوقی حکایت دارد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۱۰۰ میلیون سهم بانک انصار به ارزش کمتر از ۲۱ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در سرمایه‌گذاری آتیه دماوند نیز بیش از ۱۶.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود.

همچنین بیش از ۵.۵ میلیون سهم پتروشیمی شازند بز ۱.۵ میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در آتیه داده پرداز نیز امروز ۵ میلیون سهم به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد.

در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان نیز ۴ میلیون واحد سرمایه‌گذاری از سوی مدیر صندوق کدبه‌کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی کم‌حجم و توأم با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه در گروه‌های پیشرو مواجه بود که در بازارهای جهانی نیز اغلب کالایی‌ها و فلزات اساسی با کاهش قیمت‌ها روبرو بودند.

بااین‌همه بورس‌بازها با تکیه بر روندهای تکنیکالی، گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازان را گزینه مناسب برای نوسان‌گیری در کانون توجه خود قرار دادند.

در سایر گروه‌های بازار دومی و برخوردار از سهام شناوری پایین نیز اقبال معامله‌گران اغلب حقیقی برای رنج شدن قیمت‌ها قابل تأمل است. در این گروه لیزینگی‌ها همچنان با اقبال حقیقی‌ها و صف‌های خرید ناپایدار روبرو هستند.

به گزارش فارس، رفتار کوتاه‌مدت‌نگری حقوقی‌ها به‌ویژه در گروه‌های پیشرو طی روزهای باقیمانده تا پایان سال باعث شده تا معامله‌گران حقیقی به دنبال سهم‌های زیرخاکی و تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناور پایین باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.